تاریخ انتشار۲۸ بهمن ۱۴۰۴ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : 710088

رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی ژاپن را تبریک گفت

رئیس جمهور در پیامی به نخست وزیر ژاپن فرا رسیدن روز ملی این کشور را تبریک گفت.
رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی ژاپن را تبریک گفت
به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، مسعود پزشکیان در پیامی به خانم «سانائه تاکایچی» نخست‌وزیر ژاپن ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی این کشور به دولت و ملت ژاپن، بر تعمیق روابط تاریخی و دوستانه تهران–توکیو و تقویت همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی تأکید کرد.
رئیس‌جمهور در این پیام ضمن ابراز خرسندی از مناسبات دیرینه دو کشور، ابراز امیدواری کرد در دوره دوم دولت نخست‌وزیر ژاپن، گام‌های عملی و مؤثری در راستای تحکیم و توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف برداشته شود.
 
دکتر پزشکیان همچنین با اشاره به رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی مبنی بر تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، از نقش‌آفرینی مسئولانه ژاپن در عرصه‌های جهانی استقبال و تصریح کرد: ژاپن با تکیه بر رویکرد مبتنی بر گفت‌وگو می‌تواند در کاهش تنش‌ها، تقویت ثبات و ترویج راه‌حل‌های دیپلماتیک در منطقه غرب آسیا، بر اساس اصول گفت‌وگو، همکاری، برابری و احترام متقابل، سهمی مؤثر ایفا کند.
 
رئیس‌جمهور همچنین در این پیام برای نخست‌وزیر، دولت و ملت ژاپن بهروزی و موفقیت روزافزون آرزو کرد.

انتهای پیام/
https://taghribnews.com/vdcbwgbzwrhb8gp.uiur.html
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
نام شما
آدرس ايميل شما