تاریخ انتشار۲۷ بهمن ۱۴۰۴ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب : 709954

نمایشگاه قرآن کریم در بیرجند گشایش یافت

هفدهمین دوره نمایشگاه استانی قرآن کریم در آستانه ماه مبارک رمضان در محل حسینیه جماران بیرجند گشایش یافت.
نمایشگاه قرآن کریم در بیرجند گشایش یافت
به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، مدیرکل تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امسال همزمان با نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تهران، در ۲۵ استان کشور نیز نمایشگاه‌های قرآن و عترت برپا شده است تا فضای معنوی جامعه در ماه مبارک رمضان و آستانه آن، قرآنی‌تر شود.
 
سعید مجیدی با اشاره به جایگاه رفیع قرآن کریم در هدایت انسان، ادامه داد: یکی از جفاهایی که در حق قرآن و پیامبر اکرم (ص) صورت می‌گیرد، این است که ایشان را تنها مختص به مسلمانان بدانیم؛ در حالی که پیامبر اسلام، پیامبرِ خاتم و برای تمام بشریت است و قرآن نیز برنامه سعادت و هدایت همه انسان‌هاست.

وی تصریح کرد: قرآن نباید تنها به مجالس عقد، عزا یا تلاوت روزانه محدود شود؛ بلکه این کتاب الهی زمانی «کتاب زندگی» خواهد بود که الگو و راهنمای لحظه به لحظه ما در امور سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشد.
 
مدیرکل تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جامعه قرآنی در برابر توهین‌ها و نادانی‌های دشمنان ایستادگی می‌کند، عنوان کرد: ما ملتی هستیم که از قرآن‌سوزی و جسارت به ساحت این کتاب مقدس در هر جای دنیا دل‌آزرده می‌شویم و راه مقابله با این جهالت‌ها و پیروزی بر استکبار، اتحاد و مقاومت بر محور قرآن است.

وی نمایشگاه‌های قرآن و عترت را دریچه‌ای برای ظهور ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دانست و گفت: بسیاری از مفاهیم عمیق قرآنی را می‌توان از طریق زبان هنر و رسانه به نسل جوان و اقشار مختلف منتقل کرد و گاهی یک برنامه فرهنگی یا هنری دقیق، تأثیرگذاری بیشتری در انتقال پیام آیات الهی دارد.
 
مجیدی با قدردانی از هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف از جمله اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و نیروهای نظامی و اداری در برپایی هفدهمین نمایشگاه قرآن در بیرجند، ابراز امیدواری کرد که این فعالیت‌ها منجر به انس بیشتر آحاد جامعه با معارف ثقلین شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: هفدهمین نمایشگاه قرآن تا یکم اسفند امسال در محل حسینیه جماران بیرجند دایر است و علاقمندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۲:۳۰ از بخش‌های مختلف آن بازدید کنند.
 
محمود رمضانی تصریح کرد: در این نمایشگاه ۱۹ غرفه پیش‌بینی شده است که ناشران و کتابفروشان محصولات خود را با تخفیف ۳۰ درصدی به علاقمندان عرضه می‌کنند؛ از این میزان، ۲۰ درصد در قالب یارانه نمایشگاهی از سوی بانک عامل و ۱۰ درصد توسط خود ناشران اعمال می‌شود.
 
وی به تنوع برنامه‌های جانبی اشاره کرد و گفت: غرفه‌های هنری شامل نقالی قصص قرآنی، خوشنویسی و تذهیب در کنار فعالیت‌های موسسات قرآنی و مسابقات فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان از بخش‌های جذاب این نمایشگاه است.
 
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین از برپایی غرفه‌های تخصصی توسط ستاد اقامه نماز و حوزه علمیه خبر داد و یادآور شد: در غرفه حوزه علمیه علاوه بر پاسخگویی به شبهات دینی، آثاری از قرآن‌های هتک حرمت شده و لباس‌های سوخته شهدای والامقام در جریانات اخیر به منظور روشنگری در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی در تشریح برنامه‌های شبانه نمایشگاه اظهار کرد: برگزاری جشن «روزه اولی‌ها» با همکاری آموزش و پرورش، رونمایی از کتب قرآنی حوزه کودک و نوجوان، و برپایی محفل قرآنی حافظان امنیت و اقتدار با تجلیل از مجاهدت‌های مظلومانه نیروهای نظامی و انتظامی از جمله برنامه‌های شاخص این ایام است.
 
رمضانی ادامه داد: همچنین محفل ویژه حجاج با عنوان اسرار حج توسط مدیریت حج و زیارت استان در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد
 
سرپرست اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تاکید کرد: هفدهمین نمایشگاه قرآن کریم با هدف گسترش فرهنگ قرآنی و ایجاد بستر انس آحاد جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان با کلام وحی برپا شده است.
 
استان خراسان جنوبی دارای ۱۲ شهرستان و بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/
https://taghribnews.com/vdcbs9bzarhbg9p.uiur.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما