برپایی تظاهرات در محکومیت نقض آتشبس اسرائیل در غزه
استان دیاربکر در جنوب شرق ترکیه، شاهد تظاهراتی گسترده در محکومیت نقضهای مداوم آتشبس توسط اسرائیل در نوار غزه بود.
اشتراک گذاری :
به گزارش حوزه بینالملل خبرگزاری تقریب، این تظاهرات به دعوت موسسه "انصارالنبی" در منطقه "کایاپینار" در مرکز شهر برگزار شد و تظاهرکنندگان شعارهایی علیه اسرائیل سر دادند.
محمد امین گولسویر به نمایندگی از تظاهرکنندگان بیانیهای خواند و گفت که مردم فلسطین با اشکال مختلف نقض حقوق بشر مواجه هستند.
وی تأکید کرد که اسرائیل علیرغم اجرای آتشبس از اکتبر گذشته، حملات خود را به غزه ادامه میدهد.
گولسویر اشاره کرد که ارتش اسرائیل از اکتبر گذشته بیش از ۱۶۵۰ بار آتشبس را نقض کرده است.
وی افزود که ارتش اسرائیل به بمباران کودکان، زنان و غیرنظامیان ادامه داده و به طور سیستماتیک چادرها و بیمارستانها را تخریب میکند، علاوه بر این، از رسیدن کمکهای بشردوستانه به غزه جلوگیری مینماید.
گولسویر بر ضرورت بازگشایی معابر منتهی به غزه بدون پیششرط تأکید کرد و خواستار ارسال فوری غذا، دارو، سرپناه، چادر، خانههای پیشساخته، سوخت، آب، شیرخشک نوزاد، مکملهای غذایی و کمکهای بشردوستانه شد.
وی همچنین خواستار اعمال تحریمهای جدی برای وادار کردن "مقامات اشغالگر" به بازگشت به توافق آتشبس و عدم اجازه به بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل، برای خرابکاری در توافق یا ادامه سیاست کارشکنی شد.
وی خواستار تحریم اسرائیل و جلوگیری از استفاده از سلاح در نقض قوانین بینالمللی بشردوستانه و ادامه بایکوت محصولات حامی آن شد و تأکید کرد که بایکوت "بزرگترین سلاح" است.
اسرائیل با حمایت آمریکا از ۸ اکتبر ۲۰۲۳ جنگ نسلکشی را در غزه آغاز کرد که دو سال به طول انجامید و بیش از ۷۲ هزار فلسطینی را به شهادت رساند و بیش از ۱۷۱ هزار نفر را زخمی کرد که اکثر آنها کودک و زن بودند و ۹۰ درصد زیرساختهای غیرنظامی را ویران کرد.
اسرائیل روزانه آتشبسی را که از ۱۰ اکتبر ۲۰۲۵ در این منطقه برقرار است، نقض میکند که منجر به کشته شدن ۵۹۱ فلسطینی شده است و همچنین مانع از ورود مقادیر توافقشده کمکهای بشردوستانه به غزه میشود.