جنگ با ایران، منافع آمریکا و پروژه صهیونیسم را نابود میکند
یک پژوهشگر جهان عرب با بررسی سناریوهای مواجهه ایران با جنگ احتمالی آمریکا تأکید کرد: در صورت اقدام واشنگتن به حمله فراگیر علیه ایران، جمهوری اسلامی راهبرد گسترش میدان جنگ را در پیش خواهد گرفت؛ سناریویی که میتواند منافع آمریکا در منطقه را بهطور کامل از بین ببرد.
اشتراک گذاری :
به گزارش حوزه بینالملل خبرگزاری تقریب؛ محمد المختار الشنقیطی، پژوهشگر جهان عرب، در تشریح سناریوهای مواجهه ایران با هرگونه جنگ احتمالی از سوی آمریکا اظهار داشت: در صورت اقدام احمقانه آمریکا و انجام یک حمله فراگیر علیه ایران، جمهوری اسلامی ایران راهبرد «گسترش میدان جنگ» را در پیش خواهد گرفت.
وی افزود: در چنین شرایطی، روسیه و چین نیز ممکن است به این جمعبندی برسند که سطح تهدیدها از حد خود فراتر رفته و دیگر نمیتوان در برابر آن سکوت کرد. این جنگ، آخرین جنگ آمریکا خواهد بود، هرچند برای ایران و کشورهای منطقه فاجعهبار خواهد بود.
الشنقیطی در ادامه تأکید کرد: در صورت آغاز جنگ با ایران، منافع آمریکا در منطقه بهطور کامل از بین خواهد رفت و این رخداد، آغازی بر پایان پروژه صهیونیسم خواهد بود؛ چراکه رژیم اسرائیل تنها زمانی قادر به ادامه حیات است که از برتری مطلق در منطقه برخوردار باشد و با ظهور قدرتی همتراز، امکان ادامه بقا برای آن وجود نخواهد داشت.
این پژوهشگر با اشاره به وجود گزینههای مختلف پیش روی دونالد ترامپ برای تعامل با ایران تصریح کرد: اسرائیلیها تلاش میکنند او را به مسیری متفاوت سوق دهند، چراکه پروندههای متعددی علیه ترامپ در اختیار دارند و در ماههای اخیر نیز پروندههای فساد اخلاقی مرتبط با اپستین یکی پس از دیگری فاش شده است.
وی خاطرنشان کرد: صهیونیستها با در اختیار داشتن اسنادی که میتواند به پایان حیات سیاسی ترامپ و حتی صدور حکم حبس ابد علیه او منجر شود، قادرند سیاستهای مدنظر خود را بر رئیسجمهور آمریکا تحمیل کنند.
الشنقیطی در پایان تأکید کرد: نظام حکومتی ایران متشکل از نهادها و ارگانهای متعددی است و از توان بالایی برای جبران خسارتها برخوردار است.
به گفته وی، اسرائیلیها ایران را «خطر نزدیک» و پس از آن سوریه و ترکیه را «خطرهای دورتر» تلقی میکنند.