>> مدیریت شهری باید امانت‌دار و حافظ اموال بیت‌المال باشد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۶ بهمن ۱۴۰۴ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب : 709798
عتباتی:

مدیریت شهری باید امانت‌دار و حافظ اموال بیت‌المال باشد

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه جایگاه مدیریت شهری، یادگار شهیدانی همچون مهدی باکری است گفت: بی‌تردید باید امانت‌دار و حافظ اموال بیت‌المال بود.
مدیریت شهری باید امانت‌دار و حافظ اموال بیت‌المال باشد
به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، ناصر عتباتی امروز در همایش شهرداران آذربایجان‌غربی با تقدیر از حضور آگاهانه و شورانگیز مردم کشور به ویژه آذربایجان‌غربی در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: این حضور نوعی مانور قدرت و تجدید میثاق با آرمان‌های شهداء، امام شهداء و رهبر فرزانه بوده و باید با خدمت صادقانه و بدون منت، قدردان محبت مردم بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مجموعه‌هایی که نقش مستقیمی در خدمت به مردم و ایجاد رضایتمندی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی دارد، مجموعه مدیریت شهری است گفت: شهر یک موجود زنده و یک نماد و جریان است که اگر پویا و تحرک مثبت و آرامش داشته باشد شهروندان نیز در آرامش خواهند بود و لازمه این آرامش خدمات و نظم شهری است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه جایگاه مدیریت شهری، یادگار شهیدانی همچون مهدی باکری است افزود: بی‌تردید باید امانت‌دار و حافظ اموال بیت‌المال بود.

وی خاطرنشان کرد: نباید کمیسیون‌های شبه قضایی همچون کمیسیون ماده ۱۰۰ به منبع درآمد شهرداری‌ها تبدیل شوند بلکه باید از این ظرفیت‌ها برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و حرکت بر مدار قانون برای مدیریت بهینه شهری بهره برد.

عتباتی با اشاره به اهمیت پیگیری پرونده‌هایی که له یا علیه مدیریت شهری طرح می‌شود گفت: خلاء در این پرونده‌ها برای صیانت از بیت‌المال، ضعف ارتباط مدیریت شهری با مدیران قضایی است از این رو انتظار می‌رود تا مسئولان مربوطه، مدیران قضایی را در جریان پرونده‌های مهم قرار دهند و به موقع آنها را منعکس کنند تا از تضییع حقوق بیت‌المال یا اشخاص پیشگیری شود.

وی به اهمیت تقویت نمایندگان حقوقی شهرداریها نیز پرداخت و گفت: نمایندگان حقوقی شهرداری‌ها باید اطلاعات خود را به روز کنند و توجه ویژه و جدی به پرونده‌ها داشته باشند و از حق مجموعه به خوبی دفاع کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی به لزوم استفاده از خدمات در بستر الکترونیک نیز تاکید کرد و افزود: دنیا به سمت و سوی استفاده از بسترهای الکترونیک و دیجیتال می‌رود بنابراین باید در بحث خدمات مدیریت شهری از حالت سنتی خارج و به سمت و سوی استفاده از ابزارهای نوین رفت تا استان در همه حوزه‌ها به روزترین و کارآمدترین باشد و لازمه این امر کمک همه مجموعه‌ها است.

انتهای پیام/
https://taghribnews.com/vdchwwnq623nvqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما