تاریخ انتشار۲۶ بهمن ۱۴۰۴ ساعت ۷:۵۳
کد مطلب : 709688

پیام تبریک شیخ الازهر به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان

شیخ الأزهر با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به رئیس‌جمهور مصر، ملت این کشور و امت‌های عربی و اسلامی، این ماه را «مدرسه‌ای معنوی» برای تقویت تقوا، همبستگی و یاری مستضعفان توصیف کرد و بر ضرورت وحدت صفوف و گسترش رحمت و تکافل در جامعه تأکید ورزید.
پیام تبریک شیخ الازهر به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان
به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، دکتر احمد طیب، شیخ الازهر مصر، با صدور پیامی به مناسبت نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، صمیمانه‌ترین تبریک‌ها و دعاهای خود را به رئیس‌جمهور مصر، ملت این کشور و امت‌های عربی و اسلامی ابراز داشت.
 
شیخ الازهر در این پیام، از خداوند متعال خواست رمضان پیش‌رو را ماهی سرشار از خیر و برکت، امنیت و آرامش برای مصر و همه سرزمین‌های اسلامی قرار دهد.
 
وی ماه رمضان را «مدرسه‌ای معنوی بزرگ» برای احیای معانی تقوا، انضباط و احسان دانست و تأکید کرد که این ماه فرصتی بی‌بدیل برای نهادینه‌سازی ارزش‌های رحمت، تکافل و همدلی در جامعه است.
 
شیخ الازهر از مسلمانان خواست تا روزها و شب‌های این ماه را مغتنم شمارند و با تزکیه نفس، تصفیه دل‌ها و گسترش محبت و صلح در میان مردم، روح حقیقی رمضان را در زندگی فردی و اجتماعی خود جاری سازند.
 
دکتر احمد طیب همچنین ابراز امیدواری کرد که رمضان امسال نقطه عزیمتی برای تقویت وحدت صفوف، کنار گذاشتن اختلافات و تجدید عهد با خداوند در مسیر نصرت حق، یاری مظلومان و حمایت از مستضعفان باشد.
 
وی در پایان، با دعا برای حفظ امت اسلامی، تحقق امنیت، ثبات و رفاه برای ملت‌ها، از خداوند خواست مصر و سایر کشورهای عربی و اسلامی را به سوی پیشرفت، عزت و شکوفایی روزافزون رهنمون سازد.

انتهای پیام/
https://taghribnews.com/vdcfc1decw6dxva.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما