تاریخ انتشار۲۵ بهمن ۱۴۰۴ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب : 709634

عراقچی: اتحادیه اروپایٍ بی‌هدف تمام وزن ژئوپلیتیکی خود را در منطقه ما از دست داده است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به کنفرانس امنیتی مونیخ، اتحادیه اروپا «سردرگم» و «ناتوان از درک تحولات» ایران توصیف کرد.
عراقچی: اتحادیه اروپایٍ بی‌هدف تمام وزن ژئوپلیتیکی خود را در منطقه ما از دست داده است
به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، عباس عراقچی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: مایه تأسف است که کنفرانس امنیتی مونیخ، که معمولا رویدادی جدی و معتبر تلقی می‌شد، در موضوع ایران به «سیرک مونیخ» تبدیل شده است.
 
وی اضافه کرد: این افول، که در آن ظواهر بر محتوا ترجیح داده می‌شود، پیام‌های مهمی در بر دارد:
 
* اتحادیه اروپا سردرگم به نظر می‌رسد؛ ریشه این سردرگمی در ناتوانی از درک تحولاتی است که در داخل ایران می‌گذرد؛
 
* از منظر راهبردی، اتحادیه اروپایٍ بی‌هدف تمام وزن ژئوپلیتیکی خود را در منطقه ما از دست داده است؛
 
* به‌طور مشخص، آلمان پیشگام واگذاری کامل سیاست منطقه‌ای خود به اسرائیل شده است.
 
* دست‌کم می‌توان گفت که مسیر کلی اروپا بسیار وخیم و نگران‌کننده است.
 
وی تاکید کرد: این وضعیت در عمل چه معنایی دارد؟ فلج‌شدگی و بی‌اهمیتی اتحادیه اروپا و تروئیکای اروپایی در تحولات پیرامون مذاکرات جاری درباره برنامه هسته‌ای ایران به‌وضوح نمایان است.
 
عراقچی تصریح کرد: اروپا که زمانی یکی از طرف‌های اصلی گفت‌وگو بود، اکنون اثری از آن دیده نمی‌شود. در مقابل، دوستان ما در منطقه بسیار مؤثرتر و مفیدتر از این تروئیکای اروپاییِ ناتوان و به حاشیه‌ رانده شده عمل می‌کنند.
 
 انتهای پیام/
https://taghribnews.com/vdcgwy9utak9z34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما