امام جمعه قم: پیوند مردم با روحانیت از سرمایههای نظام اسلامی است
امام جمعه قم پیوند روحانیت با مردم را برغم تبلیغات سوءدشمنان، قوی و مستحکم دانست، و گفت: این ارتباط از مهمترین سرمایههای اجتماعی نظام اسلامی به شمار می آید که باید همچنان حفظ و تقویت شود.
اشتراک گذاری :
به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیتالله سید محمد سعیدی عصر شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: نظام اسلامی بر پایه روحانیت شکل گرفته که همواره ارتباطی نزدیک و موثر با مردم داشته است.
وی با تاکید بر اینکه برخی جریانها تلاش میکنند با ایجاد فضای منفی و ناامیدی این پیوند را تضعیف کنند، افزود: دیگران به اندازه کافی زهر خود را میریزند و ما نباید با گفتار یا رفتار خود به این روند دامن بزنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به گستردگی حضور روحانیت در جامعه خاطرنشان کرد: هماکنون حدود ۹۰۰ نماز جمعه در کشور برگزار میشود و امامان جمعه بهطور مستقیم با مردم در ارتباط هستند؛ همچنین حضور روحانیت در مدارس و مراکز آموزشی، نشاندهنده عمق این ارتباط مردمی است.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) یکی از عوامل موفقیت برنامهها و مناسبتها را انجام درست وظایف از سوی هر فرد و مجموعه ذکر و تصریح کرد: هرکس باید کار خود را بهدرستی انجام دهد و تجربه نشان داده در این صورت نتایج مطلوبتری حاصل میشود.
سعیدی با تاکید بر ضرورت هماهنگی میان دستگاهها یادآور شد: هماهنگی به معنای انداختن بار مسوولیت بر دوش دیگران نیست، بلکه هر مجموعه باید ضمن همکاری، مسوولیتهای خود را بهطور کامل بر عهده بگیرد.