مردم مرکز خراسانشمالی در واکنش به اهانتهای اخیر عده ای از آشوبگران به ساحت مسجد و قرآن در بجنورد با برپایی تجمعی در یکی از مساجد عزم خود را برای دفاع از ارزشهای اسلامی و مقابله با ظلم و بیاحترامی به مقدسات اعلام کردند.
اشتراک گذاری :
به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، در پی تعرض به مسجد در روزهای اخیر، شماری از مردم ولایتمدار شهرستان بجنورد به همراه دانشجویان شامگاه پنجشنبه در این اجتماع، همزمان با نماز مغرب، گرد هم آمدند.
این تجمع با هدف ابراز انزجار از این اقدام ناپسند و دفاع از ارزشهای دینی و فرهنگی برگزار شد.
اجتماعکنندگان از ساعتها قبل از برگزاری مراسم در محل تجمع حاضر شدند و با در دست داشتن پلاکاردها و بنرهایی که حاوی پیامهای محکومیت اهانت به ساحت قرآن و مساجد بود، فضای معنوی خاصی را ایجاد کردند.
در این تجمع، مردم از اقشار مختلف جامعه، از جمله دانشجویان، اساتید دانشگاهها، روحانیون و خانوادهها حضور داشتند.
پس از اقامه نماز مغرب، برنامههای این تجمع آغاز شد. سخنرانان با اشاره به جایگاه والای قرآن کریم در زندگی مسلمانان، بر لزوم حفظ حرمت این کتاب آسمانی تأکید کردند.
در ادامه، شرکتکنندگان با سر دادن شعارهای حماسی نظیر "مرگ بر آمریکا"، "ای رهبر آزاده، آمادهایم آمادهایم"، "مرگ بر صهیونیست" و "مرگ بر فتنهگر" به ابراز انزجار خود از این اهانتها پرداختند.
این شعارها نشاندهنده عزم راسخ مردم در دفاع از ارزشهای اسلامی و مقابله با هرگونه اقدام علیه مقدسات بود.