نیروی موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) حمله رژیم صهیونیستی به کارمندان خود در جنوب این کشور را به شدت محکوم کرد.
اشتراک گذاری :
به گزارش حوزه بینالملل خبرگزاری تقریب، این حمله که یکی از شدیدترین حملات از زمان آتشبس نوامبر گذشته توصیف شده، پس از آن رخ داد که پهپادهای اسرائیلی نارنجکهایی را در نزدیکی نیروهای حافظ صلح در جنوب لبنان پرتاب کردند.
طبق بیانیه یونیفیل، چهار نارنجک صبح سهشنبه توسط پهپادهای اسرائیلی پرتاب و در نزدیکی گروهی از نیروهای حافظ صلح که برای پاکسازی موانع جادهای که مانع دسترسی به یک موقعیت سازمان ملل بودند، منفجر شد.
یونیفل اعلام کرد: «این یکی از جدیترین حملات به کارمندان و داراییهای یونیفیل از زمان توافق آتشبس نوامبر گذشته است.»
این سازمان هشدار داد که چنین حملاتی مستقیما امنیت نیروهای حافظ صلح را تهدید و توانایی مامورهای این سازمان را در انجام وظایفش تضعیف میکند.
خبرنگار المیادین در جنوب لبنان همچنین گزارش داد که نیروهای اسرائیلی بامداد امروز به شهر عیترون حمله کرده و مزرعهای را در حومه این شهر ویران کردند. یک پهپاد اسرائیلی نیز بمبی را بر سر گروهی از غیرنظامیان در شهر الحوله انداخت.