تاریخ انتشار۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ساعت ۹:۳۵
کد مطلب : 724507
امام جمعه سقز در گفت و گو با تقریب:

دهه امامت و ولایت فرصتی برای تحکیم وحدت اسلامی است

ماموستا محمود ابن‌الخیاط، دهه امامت و ولایت را فرصتی راهبردی برای تحکیم وحدت اسلامی و خنثی‌سازی توطئه‌های تفرقه‌افکنانه استکبار جهانی دانست و با اشاره به تلاش کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای ایجاد درگیری با ایران، تأکید کرد که رمز عزت مسلمانان در ولایت‌پذیری و اتحاد پیرامون رهبری است.
دهه امامت و ولایت فرصتی برای تحکیم وحدت اسلامی است
ماموستا «محمود ابن‌الخیاط»، امام جمعه اهل سنت سقز، در گفت‌وگو با حوزه استان های خبرگزاری تقریب، با اشاره به فرارسیدن دهه امامت و ولایت، این ایام را فرصتی ارزشمند برای تحکیم وحدت میان مذاهب اسلامی و خنثی‌سازی توطئه‌های تفرقه‌افکنانه استکبار جهانی دانست.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان همواره به دنبال ایجاد دوئل و درگیری میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با ایران هستند، اظهار داشت: پس از جنگ رمضان و برقراری آتش‌بس ظاهری، هر روز شاهد اعلام حمایت‌های جهانی از درگیری‌های ساختگی مانند شلیک موشک و حمله هوایی از سوی کویت، امارات و عربستان به سمت ایران هستیم. هدف این اقدامات، به جان هم انداختن مسلمانان و جلوگیری از پیشرفت جهان اسلام است.

ماموستا ابن‌الخیاط با بیان اینکه حضرت علی (ع) محور وحدت میان مذاهب اسلامی است، تصریح کرد: اهل سنت همواره محب اهل بیت (ع) هستند و ما در دهه امامت و ولایت، محبت خود را نسبت به اهل بیت و رهبری افزایش می‌دهیم.

وی رمز موفقیت امام خمینی (ره) را عدم تبعیض میان مناطق کردنشین، فارس‌نشین، ترک و بلوچ دانست و افزود: امام خمینی (ره) انقلاب را برای اسلام و پیروی از قرآن و سنت پیامبر (ص) بنیان نهاد و مردم نیز به جای پیروی از جریان‌های کمونیستی، ملی‌گرا و دیگر گروه‌ها، از رهبری تبعیت کردند و انصار انقلاب شدند.

امام جمعه سقز در ادامه با اشاره به راهکارهای امام خمینی (ره) برای تقریب مذاهب، خاطرنشان کرد: وصیت عملی ایشان این بود که مسلمانان با هم متحد و امت واحده باشند. با آغاز رهبری مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و حضور مردم در میادین ولایت‌مداری، این مسیر خداپسندانه تداوم یافت.

وی وظیفه علمای شیعه و سنی را تبیین «ولایت‌پذیری» به عنوان رمز عزت و اتحاد اسلامی دانست و گفت: همان‌گونه که پیامبر اسلام (ص) فرمودند، حتی سه نفر مسافر باید برای خود رهبری برگزینند. طبق آیه قرآن «أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ»، اگر متحد نباشیم و رهبری واحد نداشته باشیم، استکبار ما را ذلیل خواهد کرد.

ماموستا ابن‌الخیاط تأکید کرد: اگر مسلمانان اتحاد داشته باشند، صد در صد پیروزند. خداوند در قرآن می‌فرماید اگر مؤمن راستین باشید، پیروز خواهید شد و فرمود: «وَ لَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِیحُکُمْ» (نزاع نکنید که سست شده و قدرت خود را از دست می‌دهید).

وی با اشاره به جنایات استکبار در غزه و فلسطین و به شهادت رساندن ده‌ها هزار غیرنظامی، افزود: رهبری شجاع و با شهامت ایران در هشتاد و پنج سالگی نیز دست از مبارزه برنداشت. مردم حق دارند خونخواه شهدای خود باشند. هیچ شیطان و طاغوتی در تاریخ چنین کاری را انجام نداده است.

امام جمعه سقز در پایان خاطرنشان کرد: ما مسلمانان باید متحد باشیم، تا استکبار جهانی هرگز نتواند بر ما پیروز شود. آینده از آن اسلام و مسلمانان است، ان‌شاءالله.

انتهای پیام/
https://taghribnews.com/vdccx0qmm2bqip8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما