موضع گیری برخی کشورهای اسلامی با مبانی دینی کاملا مغایرت دارد
ماموستا ملامحمد براتی با انتقاد از موضع گیری برخی کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس در جنگ 40 روزه خاطرنشان کرد: متاسفانه می بینیم که دولتمردان کشورهای عربی ـ اسلامی هیچ اراده ای از خود ندارند و تنها مجری برنامه های سلطه طلبانه آمریکایی ها و صهیونیست ها هستند که این کار با مبانی دینی و اسلامی کاملا مغایرت دارد.
اشتراک گذاری :
ماموستا ملا محمد براتی در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، اظهار داشت: از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 1357دشمنی استکبار جهانی نیز علیه ایران آغاز گردید.
امام جمعه شهر ازگله گفت: از همان روز تاکنون شاهد فشارهای نظامی و سیاسی و اقتصادی بسیاری علیه انقلاب اسلامی هستیم و علت این فشارها این است که جهان استکبار می خواهد ایران ما را زیر سلطه و سیطره خود ببرد.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حفظ استقلال هزینه هایی برای هر کشوری به دنبال دارد، عنوان کرد: در طول عمر این نظام اسلامی برای حفظ استقلال و اقتدار آن هزینه های بسیاری شده است که نمونه بارز آن تحمیل جنگ هشت ساله بر این کشور از سوی دشمنان به ویژه آمریکایی ها و غربی ها بود که در این جنگ صدها هزار نفر از مردم ایران به شهادت رسیدند.
امام جمعه شهر ازگله تاکید کرد: امروز نیز دشمن در مقابل ایران اسلامی صف آرایی کرده است و تلاش می کند که استقلال و اقتدار ایران را خدشه دار نماید و این کشور را همانند دولت های منطقه زیر سلطه خود ببرد ولی تاکنون در عملی کردن این نیت پلید ناکام بوده است.
این عالم اهل سنت با اشاره به مذاکرات ایران و آمریکایی ها یادآور شد: با پیشینه ای که از آمریکایی ها سراغ داریم آنها هرگز طالب یک گفتگوی صادقانه و منصفانه نیستند، آنها تلاش می کنند که در خلال این مذاکرات و گفت وگوها ضربات سیاسی و نظامی خود را به طرف مقابل وارد کنند که نمونه بارز آن حمله به ایران اسلامی در میانه مذاکرات بود.
امام جمعه شهر ازگله خاطرنشان کرد: بنابراین این مذاکرات هرگز نمی تواند حاشیه امنی مبنی بر صلح و آتش بس باشد بلکه باید کاملا نسبت به وضعیت این روزها هوشیار باشیم و فریب لفاظی های دستگاه دیپلماسی آمریکایی ها را نخوریم.
ماموستا براتی با انتقاد از موضع گیری برخی کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس در جنگ 40 روزه خاطرنشان کرد: متاسفانه می بینیم که دولتمردان کشورهای عربی اسلامی هیچ اراده ای از خود ندارند و تنها مجری برنامه های سلطه طلبانه آمریکایی ها و صهیونیست ها هستند که این کار با مبانی دینی و اسلامی کاملا مغایرت دارد.
امام جمعه شهر ازگله در پایان سخنان خود گفت: دشمن صهیونیستی بارها در عمل نشان داده است که دشمن شماره یک مسلمین است ولی با این وجود می بینیم که کشورهای عربی و مسلمان برای ایجاد روابط دیپلماتیک با رژیم منحوس اسرائیل عجله می کنند که این نشان از بی بصیرتی آنان و عدم دشمن شناسی آنها دارد.