ماموستا فروتنی، چهار عامل «خادمی امام رضا (ع)، حسن سیاست، خدمات ارزنده و تلاش برای رفع محرومیتهای مناطق غرب کشور» را رموز محبوبیت شهید رئیسی در میان جامعه اهل سنت برشمرد.
اشتراک گذاری :
ماموستا «محمدعلی فروتنی» امام جمعه شهر موچش، در گفتوگو با خبرنگار حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، به مناسبت دومین سالگرد شهادت آیتالله سید ابراهیم رئیسی، رئیسجمهور فقید ایران، ضمن عرض تسلیت این ایام، به تبیین ابعاد شخصیتی و معنوی این شهید والامقام پرداخت.
ماموستا فروتنی با استناد به آیات قرآن کریم اظهار داشت: «شهیدان، مهمان خداوند و پیامبران هستند و خداوند در قرآن میفرماید که به برکت وجود صالحان و بندگان مطیع خود، مردمان را مشمول رحمت خویش قرار میدهد.»
وی افزود: یکی از مصادیق بارز این صالحان، حضرت امام رضا (ع) است و شهید رئیسی افتخار آن را داشت که سالها خادم بارگاه ملکوتی ثامنالحجج باشد. مشهد مقدس، به عنوان نماد مسلمانان ایران و جهان، از برکت وجود چنین خادمانی همواره نورانی و پرجاذبه باقی مانده است.
این عالم اهل سنت با اشاره به دوران ریاستجمهوری شهید رئیسی، تصریح کرد: ایشان در آن مقام خطیر، از نظر خدمت عمومی و خصوصی، حسن نیت و تلاشهای شبانهروزی خود را لحظهای فرو نگذاشت. شب و روز برای مردم و کشور خدمت کرد و هیچ گاه از خستگی و مشکلات به خود راه نداد.
ماموستا فروتنی تأکید کرد که شهید رئیسی دارای «حسن سیاست» بود؛ به این معنا که مسئولان امروز باید از سیره و روش او برای خدمت به مردم الگوبرداری کنند.
وی با اشاره به محبوبیت ویژه شهید رئیسی در میان جامعه اهل سنت ایران خاطرنشان ساخت: در طول سه سال ریاستجمهوری، ایشان سه بار به سنندج مرکز استان کردستان سفر کردند و در این سفرها، خدمات ارزندهای به مردم منطقه ارائه دادند. دیدار با قشرهای مختلف، توجه به مطالبات مذهبی و فرهنگی اهل سنت و تلاش برای رفع محرومیتهای مناطق غرب کشور، از جمله اقداماتی بود که شهید رئیسی را به یک محور تمامعیار وحدت ملی تبدیل کرد.
امام جمعه شهر موچش در پایان با دعا برای علو درجات شهید رئیسی و دیگر شهدای خدمت، گفت: «خداوند روح آن شهید بزرگوار را با انبیا و صدیقین و شهدا در جنت برین محشور گرداند» و از همه مسئولان خواست تا راه آن شهید عزیز را در خدمت بیمنت به مردم و پرهیز از تبعیضهای مذهبی و قومی ادامه دهند.