امام جمعه اهل سنت سقز، بیان کرد: حج ابراهیمی نماد بسیار از آموزه های الهی است که امروز با آن مواجه هستیم، یکی از مهمترین آن مبارزه با شیطان است.
اشتراک گذاری :
ماموستا ملا محمود ابن الخیاط امام جمعه اهل سنت و مدیر مدرسه شافعیه سقز در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، اظهار داشت: فریضه حج یکی از ارکان اسلام و دستورات موکد خدای متعال است؛ امت اسلام با پیروی از قرآن کریم و سنت رسول الله(ص) این فریضه مهم را بجا آورده و وحدت و تقریب عملی را به منصه ظهور می رسانند.
ماموستا ابن خیاط، بیان کرد: نوع پوشش، عبادت و اعمال مشترک در میان مسلمانان در حج، همگی برای تقریب و نزدیک دلهای مسلمین و عمل به دستورات الهی است؛ در این ماه تمام امت اسلامی از اقصی نقاط عالم در یک مکان واحد در جهت بندگی و تجلی وحدت اسلامی گردهم می آیند.
این عالم اهل سنت تصریح کرد: از اعمالی که بدان سفارش شده است، قربانی کردن می باشد؛ خداوند متعال می فرماید، اگر ترس و منعی پیش آید قربانی کنید به آنچه مقدور و میسر است و سر متراشید تا آن گاه که قربانی شما به محل ذبح برسد و هر کس بیمار باشد یا سردرد بر او عارض شود سر بتراشد و فدیه دهد به روزه داشتن یا صدقه دادن یا کشتن گوسفند و پس از آنکه ترس و منع بر طرف شود هر کس از عمره تمتّع به حج باز آید هر چه میسر و مقدور است قربانی کند.
وی عنوان کرد: حضرت ابراهیم خلیل با رفتن به منا و اقدام به قربانی کردن فرزند خود که نشان از تسلیم نمودن خود در پیشگاه الهی است، درسی بزرگ برای امت اسلامی را به یادگار گذاشتند که خدا را ناظر بر تمام امورات زندگی خود ببینید.
وی در پایان تاکید کرد: حج ابراهیمی نماد بسیار از آموزه های الهی است که امروز با آن مواجه هستیم، یکی از مهمترین آن مبارزه با شیطان است؛ امروز ملت ایران با شیطان بزرگ یعنی آمریکا و دیگر شیاطین مانند صهیونیسم مبارزه می کند، لذا باید در مقابل این زورگویان عالم که منشا ظلم و ستم هستند ایستاد و تسلیم رضای الهی شد.