وحدت و تقریب مانند روزه داری واجب دینی است/ رمضان؛ نماد همگرایی مسلمانان
امام جمعه گله دار فارس، بیان کرد: امت اسلام بداند خداوند متعال همانگونه که صوم را فرض کرده است، وحدت و تقریب را واجب می داند؛ پروردگار متعال همواره در آیات متعدد مسلمانان را به وحدت و همسبتگی فراخوانده است که مهمترین خواسته خداوند متعال است، از رهنمودها و تعالیم اسلام و پیامبراسلام ایجاد الفت و مهربانی میان مسلمانان است.
اشتراک گذاری :
شیخ مصطفی نوری امام جمعه گله دار فارس در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب در آستانه حلول ماه مبارک رمضان ، ماه بندگی خدا را تبریک گفت و این ماه را نماد همگرایی مسلمین دانست و اظهار داشت: مسلمانان در ماه رمضان یکدیگر را به یکپارچگی و اتحاد دعوت کنند؛ یکصدایی و یکدلی و مواسات باید از اولویت های جهان اسلام قرار گیرد و ملتها و دولت های اسلامی در آن سبقت بگیرند.
شیخ نوری، بیان کرد: همگان با حلول ماه مبارک رمضان شادی و جشن می گیرند، میلیاردها مسلمان با هم روزه میگیرند وافطار می کنند، این مطالب تاکید بر همگرایی و انجام اعمال جمعی است که مصداق وحدت آفرینی می باشد.
این عالم اهل سنت تصریح کرد: مومن واقعی هیچ انتخابی به جز وحدت ندارد؛ پیامبر اکرم(ص) می فرماید، مسلمان برادر مسلمان است، به او ستم نمی کند و او را کوچک نمی شمارد، او را تنها نمی گذارد و او را همراهی می کند و در نزدیکی و تقریب تلاش می کند تا این حلقه مودت تقویت گردد.
وی عنوان کرد: امت اسلام بداند خداوند متعال همانگونه که صوم را فرض کرده است، وحدت و تقریب را واجب می داند؛ پروردگار متعال همواره در آیات متعدد مسلمانان را به وحدت و همسبتگی فراخوانده است که مهمترین خواسته خداوند متعال است، از رهنمودها و تعالیم اسلام و پیامبراسلام ایجاد الفت و مهربانی میان مسلمانان است.
وی در پایان تاکید کرد: باید هر لحظه و ساعات و روزهای ماه مبارک رمضان را غنیمت شماریم؛ زمان هایی در کنار یکدیگر به افطار و سحر می پردازیم اختلافات را از بین ببریم مهربانی و مودت را جایگزین کنیم و برای موفقیت اسلام و مسلمین و پیروزی ایران عزیز در جبهه های مختلف دست بدعا برداشته و آرزی موفقیت داشته باشیم.