تاریخ انتشار۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب : 170301
در دیدار با شمخانی:

قدردانی بشار اسد از حمایت های رهبری، دولت و مردم ایران از سوریه

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار با رییس جمهور سوریه گفت : سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت همه جانبه از کشور دوست و برادر سوریه که درخط اول مقاومت قرار دارد، ادامه خواهد یافت.
قدردانی بشار اسد از حمایت های رهبری، دولت و مردم ایران از سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که به دمشق سفر کرده است بعد ازظهر سه شنبه با "بشار اسد" رییس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد .

علی شمخانی در این دیدار با تجلیل از مقاومت کم نظیر دولت و ملت سوریه در مبارزه همه جانبه با تروریست های تکفیری گفت : سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت همه جانبه از کشور دوست و برادر سوریه که درخط اول مبارزه قرار دارد، ادامه خواهد یافت .

وی تشکیل ائتلاف موسوم به ضد داعش و هیاهوی تبلیغاتی غرب و حامیان منطقه ای آن را که در تناقض اشکار با اقدامات گذشته انان در پشتیبانی از گروه های تروریستی و نشانه ای از درست بودن سیاست های جمهوری اسلامی ایران و سوریه در سه سال گذشته در زمینه مبارزه بی امان با جریانهای تکفیری تروریستی اعلام کرد .

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان همچنین با تبریک موفقیت های ارتش سوریه در بازپس گیری مناطق راهبردی از ترویست ها گفت: پشتیبانی ملت از رییس جمهور سوریه که در انتخابات چند ماه پیش این کشور در معرض دید جهانیان قرار گرفت، مهمترین عامل موفقیت های مستمرارتش سوریه است.

"بشار اسد" رییس جمهوری سوریه نیز در این دیدار آخرین تحولات و موفقیت های میدانی و برنامه های دولت سوریه را برای ارتقای ثبات و امنیت در مناطق آزاد شده این کشور تشریح کرد.

رییس جمهوری سوریه با قدردانی از حمایت های رهبری، دولت و مردم ایران از کشور سوریه، تاکید کرد که رشته های مودت و دوستی میان دو کشورغیرقابل گسست است.

وی اظهارداشت : بهبود شرایط اقتصادی و تمرکز بر مناطق آسیب دیده از جنگ در ردیف اولویت های اصلی دولت سوریه است.

همچنین در این جلسه روند حمایت برخی کشورهای خارجی از گروهک های تروریستی به ویژه داعش ، و آخرین تحولات سیاسی و امنیتی که برای بی ثبات کردن سوریه درجریان است ، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و راه کارهایی برای خنثی کردن این توطئه ها بیان شد .

دیدار شمخانی و نخست وزیر سوریه
"علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیار با  "وائل الحلقی" نخست وزیر سوریه با اشاره به روابط اقتصادی ریشه دار جمهوری اسلامی ایران و سوریه، بر ضرورت حضور فعال شرکت های ایرانی در بازسازی زیرساخت های سوریه تاکید کرد و آن را از اولویت های پیش روی درحوزه همکاری های همه جانبه میان دو کشور دانست.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهارداشت: مردم مقاوم و رنج دیده سوریه شایسته برخورداری از شرایط رفاهی مناسبت تری هستند.

وی توسعه همکاری های اقتصادی میان کشورهای مستقل را اقدامی در مسیر حفظ و ارتقای نقش و کارکردهای سیاسی و امنیتی فعالتر آنها دانست و گفت: ارتقای همکاری های اقتصادی با کشور سوریه در دستور کار بخش های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است.

 نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های مستمر جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم سوریه، حفظ شرایط اقتصادی و رفاهی این کشور در شرایط خاص امنیتی و تداوم زندگی روزمره مردم در شهرهای مختلف را موفقیتی مضاعف در کنار شکست های گروه های تروریستی تکفیری عنوان کرد.

وائل الحلقی گفت: دولت و مردم سوریه عزم خود را برای عبور از بحران جاری و ایجاد شرایط باثبات اقتصادی در کشورشان جزم کرده اند.
https://taghribnews.com/vdcjyyevvuqeatz.fsfu.html
مرجع : خبرگزاری ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی