تاریخ انتشار۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 230304
وزیر اقتصاد درهمایش بین المللی بازار سرمایه اسلامی؛

ضمانت دولت پشتوانه اوراق صکوک اسلامی

طیب نیا: امسال حجم بالایی از اوراق صکوک اسلامی در بازار سرمایه با ضمانت دولت منتشر می شود.
ضمانت دولت پشتوانه اوراق صکوک اسلامی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، وزیر امور اقتصادی و دارایی در هشتمین همایش بین المللی بازار سرمایه اسلامی
گفت: امسال حجم بالایی از اوراق صکوک اسلامی در بازار سرمایه با ضمانت دولت منتشر می شود.

علی طیب نیا استفاده از بازار سرمایه را برای تامین مالی و رشد اقتصادی از برنامه های اصلی دولت ایران اعلام و از سرمایه گذاران خارجی برای خرید این اوراق که ریسک پایین و بازدهی بالایی دارد، دعوت کرد.
 
هشتمین همایش بین المللی بازار سرمایه اسلامی باهدف بررسی ابزارهای نوین اسلامی در بازار سرمایه با حضور نمایندگان 40 کشور جهان ازجمله آلمان، روسیه، فرانسه، سوئیس، کره جنوبی، هند، چین و یونان دیروز در تهران آغاز شد و  امروز پایان می یابد.

ساختار و عملکرد صندوق های سرمایه گذاری اسلامی، ریسک های مالی مرتبط با سرمایه گذاری در واحدهای صندوق های اسلامی، حاکمیت شرعی در نهادهای مالی اسلامی، نظام های قانون گذاری در حوزه صندوق های اسلامی و بانک های سرمایه گذاری و خدمات آنها در چارچوب منطبق با شریعت از مهم ترین محورهای این همایش است.
 
پروفسور «اسمادی محمد نعیم»Asmadi Mohamed Naim در حاشیه هشتمین همایش بین المللی بازار سرمایه اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: امروز حتی در کشورهای غیراسلامی نیز تمایل سرمایه گذاران به خرید اوراق صکوک درحال افزایش است و بسیاری از کشورهای غربی به انتشار این اوراق اقدام کرده اند.
 
وی توضیح داد: صکوک، اوراق قرضه مبتنی بر دارایی است و دارندگان این اوراق در سود طرحها سهیم می شوند، در حالی که دارندگان اوراق قرضه غیراسلامی فقط بهره ای دریافت می کنند که متناسب با نرخ بهره بازار است.
 
به گفته نعیم، مالزی نخستین کشور منتشرکننده صکوک است و بزرگ ترین بازار صکوک جهان را دارد و بیش از نیمی از اوراق صکوک منتشر شده در جهان متعلق به این کشور است.
 
استادیار تجارت اسلامی دانشگاه یوتارا (Utara) مالزی ادامه داد: در دو ماهه نخست سال میلادی جاری 22 میلیارد و 800 میلیون رینگیت (پنج میلیارد و 880 میلیون دلار) اوراق صکوک در مالزی منتشر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، بیش از 50 درصد افزایش داشت.
 
مالزی، آلمان، بحرین و قطر از پیشگامان انتشار صکوک در جهان به شمار می روند.
 
https://taghribnews.com/vdcjyye8xuqettz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی