تاریخ انتشار۱۹ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : 28000
در استانه سفر رئیس جمهور به لبنان:

توسعه روابط تجاری میان ايران و لبنان

سرپرست هيات تجاري بازاريابي سرمايه گذاري جمهوري اسلامي ايران ‌از امضاي دو تفاهمنامه تجاري ميان ايران و لبنان در آستانه سفر رييس جمهوري به بيروت در روز چهارشنبه ۲۱ مهرماه خبر داد.
توسعه روابط تجاری میان ايران و لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، "بابك افقهي" معاون وزير بازرگاني در توسعه روابط اقتصادي که در رآس هیئت اقتصادی ۴۰ نفره در بیروت به سر می برد  از  برگزاری نشست مشترک ایران و اتحاديه اتاق هاي بازرگاني كشورهاي عربي در روز دوشنبه ۱۹ مهر خبرداد.

رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران همچنین با بيان اينكه همايش معرفي فرصت هاي تجاري ايران و لبنان هم در اتاق بيروت با حضور فعالان دو كشور برپا مي شود، افزود:‌ مسئولان شركت هاي خدمات فني و مهندسي ايران نيز ديدارهاي جداگانه اي با مسئولان شوراي توسعه و بازسازي لبنان خواهند داشت.

وي بحث و تبادل نظر  و معرفی توانمندي شركت هاي ايراني در اجراي پروژه هاي مختلف خدمات فني و مهندسي در لبنان را از عمده ترين محورهاي اين ديدارها برشمرد.

به گفته سرپرست هيات تجاري بازاريابي سرمايه گذاري جمهوري اسلامي ايران ، در طول سفر چهار روزه اين هيات همايش تجاري فعالان اقتصادي با اتاق صيدا و جنوب لبنان در محل اتاق صيدا برگزار مي شود. 

انجام ديدارهاي دو و چند جانبه فعالان اقتصادي ايران با مسئولان لبناني و بطور عمده شبكه هاي توزيع در آفريقا و آمريكاي لاتين   از ديگر برنامه هاي سفر اين هيات اعلام شده است .

لبنان دروازه ورود ايران به بازارهاي جهاني

"مهدي اميركمالي" نايب رييس شوراي مشترك ايران و لبنان معتقد است: تمدن اقتصادي چند هزار ساله لبنان و قرار گرفتن اين سرزمين در موقعيت مناسب جغرافيايي ‌اين كشور را به دروازه ورود ايران به قاره هاي اروپا و ‌آفريقا تبديل مي كند.

اميركمالي در گفت و گو با ايرنا، با بيان اينكه لبنان با بازارهاي عمده جهاني در ارتباط است و مي تواند هدف صادراتي ايران به ديگر كشورها باشد ، ‌افزود:‌ ارتباطات اقتصادي، ‌تجاري و فرهنگي ملت لبنان را به بزرگترين بازارسازهاي دنيا تبديل كرده است.

‌به گفته وي ‌هرچند لبنان از نظر جمعيت و وسعت كشور كوچكي در آسيا است، ‌اما بدليل موقعيت خاص آن و از طريق مراوده بيشتر امكان تحقق بسياري از اهداف تجاري و اقتصادي ايران فراهم مي شود.

اميركمالي ياد‌آور شد: هرچند تهران و بيروت سالهاي سال است كه با يكديگر همكاري هاي اقتصادي دارند اما حجم مبادلات قابل توجه نيست و با توجه به علاقه مندي دو طرف بايد آن را ارتقا بخشيد.

به گفته نايب رييس شوراي مشترك ايران و لبنان، از آنجا كه برخي تحريم ها مسائلي را براي بازرگانان فراهم مي كند، موقعيت بالاي اقتصادي لبنان در حوزه مبادلات پولي و بانكي در كل منطقه مي تواند به رفع مزاحمت ها كمك كند.

گشایش نخستین شعبه سازمان توسعه تجارت ایران، در لبنان

همچنین "احد امیرمحمدی" مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران از گشایش نخستین شعبه سازمان توسعه تجارت ایران در لبنان خبر داد. 

امیرمحمدی افزود: در چارچوب تصمیم هیات وزیران در خصوص گشایش دفاتر سازمان توسعه تجارت ایران در ۹ کشور ،نخستین شعبه این سازمان در بیروت همزمان با سفر دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران به همراه هیات های تجاری و بازاریابی به این کشور گشایش می یابد.

وی لبنان  را به عنوان دروازه ورود کالاهای ایرانی به آفریقا  دانست و گفت: بنابراین باید هیات های تجاری و بازاریابی به این کشور اعزام شوند تا زمینه حضورمان در این کشورها افزایش یابد.

امیرمحمدی از گشایش دومین شعبه سازمان توسعه تجارت ایران در امارات  خبر داد  و  اضافه کرد  ،
شعب این سازمان در آینده در کشورهای ترکیه، پاکستان، افغانستان، عراق و برزیل نیز گشایش خواهد یافت. 


https://taghribnews.com/vdcjyye8.uqeoyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی