تاریخ انتشار۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : 264000
مفتی بیت المقدس:

بازداشت نگهبانان مسجدالاقصی غیرقانونی است

مفتی بیت المقدس، بازداشت نگهبانان مسجدالاقصی را غیرقانونی خواند و گفت: اسرائیل هیچ حقی برای دخالت در امور مسجدالاقصی ندارد.
بازداشت نگهبانان مسجدالاقصی غیرقانونی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "شیخ محمد حسین" مفتی اعظم بیت المقدس، بازداشت نگهبانان مسجدالاقصی را غیرقانونی خواند و اظهار داشت: پلیس اسرائیل تلاش دارد، در این مکان مقدس تنش سازی کند.

وی در این باره گفت: من معتقدم که پلیس اسرائیل سعی دارد وضعیت جدیدی به وجود آورد؛ آن‌ها قصد ارعاب نگهبانان مسجدالاقصی را دارند تا وظایف‌شان را به درستی انجام ندهند و این غیرقابل قبول است.

مفتی بیت المقدس از رژیم صهیونیستی خواست، به توافق‌نامه امضاء شده میان این رژیم و دولت اردن پس از اشغال شرق بیت المقدس در سال 1967 توسط اسرائیل پایبند بماند.

وی افزود: تعمیر، نگهداری و بازسازی محوطه مسجدالاقصی تنها به سازمان وقف مربوط می‌شود و اسرائیل هیچ حقی برای مداخله ندارد.

در روزهای گذشته پلیس اسرائیل چند نفر از نگهبانان مسجدالاقصی را در بیت المقدس اشغالی بازداشت کرده زیرا آن‌ها مانع از دزدیده شدن آثار باستانی و مقدس توسط باستان‌شناسان صهیونیست شده بودند.

رویارویی زمانی اتفاق افتاد که نگهبانان مسجدالاقصی مانع "یووال باروخ" باستان‌شناس اسرائیلی شدند که با همراهی پلیس اسرائیل وارد محوطه مسجدالاقصی شده بود و قصد داشت سنگی را از روی یک ستون در بخش زیرزمینی مسجد القبلی بردارد.
https://taghribnews.com/vdcjyxe8yuqemyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی