تاریخ انتشار۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۸
کد مطلب : 243300

نژادپرستی رستورانی در فرانسه به دلیل ممنوعیت پذیرش مسلمانان

رستوران گران‌قیمت و لوکس فرانسوی که از پذیرش مشتریان مسلمان امتناع کرده بود، به اسلام‌هراسی و تبعیض نژادی متهم شد.
نژادپرستی رستورانی در فرانسه به دلیل ممنوعیت پذیرش مسلمانان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، رستوران «لو سناکل» در شهر «ترامبله آنفرانس» به دلیل امتناع از پذیرش مشتریان مسلمان، به اسلام‌هراسی و تبعیض نژادی متهم شد.
 
ویدئویی به‌صورت آنلاین منتشر شد و به صورت گسترده در فرانسه مورد توجه قرار گرفت که در آن رستوران لو سناکل از پذیرش دو زن مسلمان سر باز می‌زند.
 
مردی که ظاهراً آشپز رستوران است، به این بانوان مسلمان می‌گوید: تروریست‌ها مسلمان هستند و همه مسلمانان تروریست هستند... آن‌ها اخیراً یک کشیش را کشتند. اینجا یک کشور سکولار است و من حق دارم نظرم را بیان کنم ... من افرادی مثل شما را اینجا نمی‌خواهم!
 
زنان مسلمان که کاملا شوکه شده بودند، گفتند: ما هم نمی‌خواهیم از یک نژادپرست سرویس دریافت کنیم. و سپس از رستوران بیرون رانده می شوند.
 
روزنامه لو پاریزین فرانسه نوشت: آشپز لوسناکل به اتهام «تبعیض نژادی» از سوی پلیس مورد بازجویی قرار گرفت.
 
وی در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی گفت: من به خاطر حرف‌هایم عذرخواهی می‌کنم، دوست من در حملات تروریستی نوامبر گذشته در پاریس کشته شد و من گیج شده‌ام. من واقعاً به چیزهایی که گفتم معتقد نیستم، حرف‌هایم منعکس‌کننده تفکراتم نیست.
 
به دنبال این اقدام نژادپرستانه، اعضای جامعه مسلمانان نیز مقابل این رستوران جمع شدند و خواستار عذرخواهی شدند.
 
کمیته مقابله با اسلام‌هراسی فرانسه نیز با انتشار بیانیه‌ای در حمایت از این بانوان مسلمان، اعلام کرد که از آنان حمایت عاطفی و قانونی خواهد کرد.
 
https://taghribnews.com/vdcjyte8yuqextz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی