تاریخ انتشار۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : 258304

تأکید علمای اهل سنت کردستان بر گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب با مشارکت همه اقوام و مذاهب

تنا کردستان
ائمه جمعه شهرهای مختلف کردستان بر حضور گسترده اقوام و مذاهب اسلامی در کشور برای گرامیداشت برنامه ها و جشن های دهه مبارک فجر تأکید کردند.
تأکید علمای اهل سنت کردستان بر گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب با مشارکت همه اقوام و مذاهب
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، ماموستا سیدحسین حسینی در خطبه‌ های نماز جمعه سقز با گرامی داشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، این انقلاب را نتیجه اتحاد و همدلی ملت بزرگ ایران دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در سایه همدلی، فداکاری و ایثارگری ایرانیان به ثمر نشسته است و برپایی جشن های دهه فجر باید هر سال باشکوه تر از سال پیش گرامی داشته شود.
وی افزود: این انقلاب با رشادت‌ های مردم و خون شهدا به ثمر نشست و بر همه واجب است از آن حفاظت کنند.
امام جمعه سقز خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی ما شاهد رونق و توسعه شهرستان سقز از لحاظ مختلف بوده ‌ایم و مردم هم گوشه‌ هایی از تلاش دولتمردان را در این شهرستان همواره شاهد بوده ‌اند.
 ماموستا حسینی افزود: انقلاب اسلامی ایران متعلق به تمام مردم این کشور اسلامی است و انتظار می رود مردم هم در برنامه ‌های گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی حضور جدی داشته باشند.
وی در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت شهادت آتش‌ نشانان در حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو تهران گفت: ملت ایران ایثارگرانه و جان برکف در تمام صحنه‌ هایی که به آنان نیاز بوده است حضور داشته و جان خود را نثار کرده ‌اند که نمونه آن، شهادت آتش ‌نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو است.

امام جمعه مریوان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: باید به این مهم توجه کنیم که وحدت و یکپارچگی ملت ایران موجب نابودی رژیم ستم شاهی شد لذا آرمان های انقلاب و دستاوردهای آن باید همواره بازگو شود.
ماموستا مصطفی شیرزادی اظهار داشت: وحدت و یکپارچگی ملت ایران بزرگترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی و از بین رفتن و بر زمین زدن نظام استبداد شاهنشاهی بود.
وی با اشاره به فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر افزود: دین اسلام همه قومیت ‌ها، نژادها و ادیان را به وحدت دعوت کرده است و در نظام اسلامی ایران نیز تعالی و عزت کشورمان در سایه اتحاد و همدلی اقوام و مذاهب مختلف میسر خواهد بود.
ماموستا شیرزادی در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه این هفته به مشکلات و آسیب های متعدد ناشی از مصرف مواد مخدر در جامعه اشاره کرد و گفت: باید با بسیج همه امکانات و نیروهای به مبارزه علیه این بلای خانمان سوز برویم.

امام جمعه سروآباد نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب و شرکت گسترده مردم در برنامه های این ایام وظیفه ای ملی است چرا که دهه فجر یکی از افتخارات مهم و تاریخی ملت ایران است.
ماموستا سیداحمد سجادی اظهار کرد: یکی از افتخارات مهم و تاریخی ملت ایران دهه مبارک فجر است و این دهه یادآور خلق شگفتی و حماسه تاریخی ملت ستم دیده ایران است.
امام جمعه سروآباد به وضعیت کشور در قبل از انقلاب و بعد از آن اشاره کرد و گفت: امروز جای جای ایران اسلامی آباد و پیشرفت بسیار خوبی در تمامی زمینه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و علمی داشته ایم و به هیچ وجه قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست.

ماموستا سیداحسن حسینی امام جمعه موقت سنندج نیز در خطبه ‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران ثمره مشارکت و حضور گسترده مردمی و رهبری عالمانه امام خمینی(ره) است.
وی افزود: باید جوانان و نسل ‌های آینده با ارزش‌ ها و آرمان ‌های والای انقلاب اسلامی آشنا  شوند تا نسل آینده انقلاب نیز با تمام توان بتوانند در برابر توطئه‌ های دشمنان ایستادگی کنند.
امام جمعه موقت سنندج همچنین از مسئولان و مدیران استانی و کشوری خواست که برای رفع دغدغه‌ های اشتغال و ازدواج جوانان تلاش ‌های بیشتر و اقدامات گسترده‌ تری انجام دهند.
https://taghribnews.com/vdcjyoe8xuqeitz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی