تاریخ انتشار۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : 246307

برگزاری سمینار بین المللی فرهنگ و عقل در ادیان در مالزی

نخستین سمینار بین المللی فرهنگ و عقل در ادیان با مشارکت یک محقق از جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه اسلامی مالزی برگزار شد.
برگزاری سمینار بین المللی فرهنگ و عقل در ادیان در مالزی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این سمینار در دو موضوع عقل در تفکر و حکمت در ادیان الهی مانند اسلام، مسیحیت و اعتقادات دیگر مانند بودیسم، هندو، کنفوسیوس و تائویسم برگزار شد.

دکتر "محمدرضا عدلی" محقق ایرانی و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تنها شرکت کننده ایرانی در این سمینار بود و محققان و روشنفکران دیگری از الجزایر، تونس، یمن، مصر، امارات متحده عربی، مراکش، اندونزی، سنگاپور و مالزی در آن حضور داشتند.

این سمینار روز سه شنبه در دانشگاه اسلامی مالزی گشایش یافت و امروز چهارشنبه به کار خود پایان داد.

"عبدالله احمد بداوی" نخست وزیر اسبق مالزی در این سمینار، گفت: عقل باید برای حل مسائل مربوط به زندگی و رفاه انسان مورد استفاده قرار گیرد، چون راه حل های بهتری برای مسائل خاص ارائه می کند.

"محمد یوسف نور" رئیس دانشگاه اسلامی مالزی نیز گفت: دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مناسب ترین مراکز برای تولید و ایجاد یک میدان جدید مطالعه در حوزه حکمت و عقل کاربردی به شمار می روند.

وی گفت: من بر این باور هستم که این امر تمام تلاش ها به منظور افزایش ثبات و تقویت وحدت در جهان را بهبود می بخشد.

یوسف نور افزود:اکنون یک رویکرد سیستماتیک برای توسعه حکمت و عقل به عنوان یک نگرش و مهارت، ضروری و مورد نیاز است.

سمینار مذکور با هدف ایجاد محتوا برای دو جلد دانشنامه دانشگاه اسلامی مالزی در بخش حکمت برگزار شد و انتظار می رود این دانشنامه ها سال 2019 منتشر شود.
https://taghribnews.com/vdcjyme8auqextz.fsfu.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی