تاریخ انتشار۲۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 275909

دیدار وزیران امور خارجه عراق و مصر در بغداد

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر به منظور دیدار رسمی از عراق و بحث در مورد همکاری ها برضد تروریسم وارد این کشور شد.
دیدار وزیران امور خارجه عراق و مصر در بغداد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شکری چهارشنبه وارد فرودگاه بغداد شد و از سوی ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق مورد استقبال قرار گرفت.
 
وزرای خارجه مصر و عراق نشستی در دفتر جعفری برگزار کردند و در آن به بحث درباره مناسبات دوجانبه، همکاری های امنیتی و اطلاعاتی و مبارزه با گروه داعش در منطقه پرداختند.
 
وزیر امور خارجه عراق در نشست خبری مشترک با همتای مصری خود گفت پس از پیروزی بر گروه داعش در موصل، همکاری های اطلاعاتی و امنیتی دو کشور باید افزایش یابد چرا که ما با یک ارتش کلاسیک روبرو نیستیم. آنها یک گروه تروریستی هستند که می توانند درهر نقطه ای دست به حملات انتحاری بزنند.
 
شکری نیز گفت عراق به نوبه خود دارای تجربیات زیادی در مبارزه با تروریسم است و به خوبی با عوامل موثر بر آن مانند تامین مالی گروه های تروریستی،  مناطق امن مورد استفاده آنها و بهره برداری گروه های تروریستی از رسانه ها برای تبلیغ ایدئولوژی آشنایی دارد. ما شاهد گسترش تروریسم در عراق بوده ایم که نمی توانست بدون حمایت کشورهای منطقه، تسلیح آنها و تامین مالی گروه های تروریستی و باز کردن مرزهای خود برای ورود تروریست ها به عراق  صورت بگیرد. 
 

 
https://taghribnews.com/vdcjyie8huqeahz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی