تاریخ انتشار۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : 269401

سازمان بهداشت جهانی قطعنامه ای را در مورد فلسطین تصویب کرد

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان از رأی مثبت سازمان بهداشت جهانی به قطعنامه ای در مورد فلسطین در 70 امین دوره نشست خود استقبال کرد.
سازمان بهداشت جهانی قطعنامه ای را در مورد فلسطین تصویب کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سازمان بهداشت جهانی با اکثریت آرا (98 کشور) به قطعنامه ای پیرامون فلسطین تحت عنوان "وضعیت بهداشت و سلامت در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی و بلندی های اشغالی جولان" رأی مثبت داد.
 
همچنین 7 کشور و دولت دیگر به این قطعنامه رأی مخالف دادند که عبارتند از: آمریکا، انگلیس، توگو، اسرائیل، استرالیا، کانادا و گواتمالا و 21 کشور هم از رأی دادن به این قطعنامه امتناع کردند.
 
وزارت خارجه فلسطین به تلاش های صورت گرفته به ویژه از سوی هیأت فلسطین در سازمان ملل در ژنو و دیگر هیأت های فلسطینی در سرتاسر جهان و همکاری آنها با کشورهای مختلف و مدیر کل سازمان بهداشت جهانی و رایزنی بر سر تصویب نهایی قطعنامه مذکور اشاره کرد.
 
این وزارتخانه از تمامی کشورهایی که به این قطعنامه رای موافق دادند، تقدیر و تشکر و بر اهمیت این قطعنامه در رسیدگی به وضعیت سلامت فلسطینیان در اراضی  اشغالی در سایه تداوم اشغالگری و تجاوزات هدفمند رژیم صهیونیستی و نقض حقوق ملت فلسطین به ویژه اسرای فلسطینی در 41 امین روز اعتصاب غذای سراسری تأکید کرد.
 
وزارت خارجه فلسطین از سازمان بهداشت جهانی درخواست کرد تا کمیته ای ویژه را برای پیگیری وضعیت اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به ویژه در سایه تداوم اعتصاب غذای سراسری اسرا و خطرات پیش روی آنان به اراضی اشغالی اعزام کند.
 
این وزارتخانه همچنین از جامعه بین الملل خواست به مسؤولیت های خود عمل کرده و رژیم صهیونیستی را به عنوان رژیم اشغالگر برای پذیرش خواسته های انسانی و عادلانه اسرای فلسطینی تحت فشار قرار دهد.
 
https://taghribnews.com/vdcjyhe8vuqemxz.fsfu.html
مرجع : مرکز اطلاع رسانی فسلطین
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی