تاریخ انتشار۱۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : 187204

گزارش دیده بان حقوق بشر از اوضاع زندانيان بحرينی

دیده بان حقوق بشر خواستار تحقیق مستقل درباره حوادث زندان جو در بحرین و نیز فراهم شدن زمینه اطمینان خانواده ها از وضعیت بستگانشان در این زندان شد.
گزارش دیده بان حقوق بشر از اوضاع زندانيان بحرينی
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)، دیده بان حقوق بشر در گزارشی تاکیدکرد: بسیاری از زندانیان در زندان مرکزی جو  در پی تنشهای خشونت بار در همین زندان 10 مارس 2015،( نوزدهم اسفند)  از تماس با خویشان خود محروم هستند.
 
دیده بان حقوق بشر در این گزارش با اشاره به نگرانی خانواده های بازداشت شدگان از وضعیت سلامت فرزندان خود، خواستار تحقیقی عادلانه و مستقل ازجمله موضوع ازدحام بیش از حد اسرا در زندان و اوضاع خشونت بار آن شده است.
 
جو ستارک معاون مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال افریقا گفت: نیروهای امنیتی بحرین اسناد و مدارکی اثبات شده از استفاده از زور افراطی در اختیار دارند و طبیعی است که خانواده های زندانیان نگران خویشاوندان خود باشند. مقامات بحرین نیز باید درباره ازدحام بیش از حد در زندانها و نقش آنها در اغتشاشات خشونت بکار رفته برای سرکوب زندانیان پاسخ دهند.
 
استارک تصریح کرد که مقامات بحرین باید تحقیق مستقلی را برای کشف واقعیت حوادث زندان جو در روز 10 مارس آغاز کنند و در این تحقیق باید به سوالات مطرح شده پاسخ دهند که واکنش آنها به تنشها، اقدامی مشروع و در حد ضرورت بوده است یا خیر؟
 
جمعیت الوفاق بحرین اسفند سال گذشته از درگیری شدید بین زندانیان و عوامل رژیم آل خلیفه در منامه خبرداده بود.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcjyaevxuqeo8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی