تاریخ انتشار۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : 177304

پیشروی ارتش عراق و پاکسازی مناطق آزاد شده در صلاح الدین

با پاکسازی منطقه الوفا در استان الانبار پرچم سیاه رنگ داعش پایین کشیده شد. داعش برای جلوگیری از پیشروی ارتش عراق درمنطقه یثرب ، شهروندان را سپر انسانی خود کرده است .
پیشروی ارتش عراق و پاکسازی مناطق آزاد شده در صلاح الدین
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، پاکسازی اعضای گروهک تروریستی داعش در منطقه الوفا واقع در استان الانبار پایان یافت و پرچم سیاه رنگ آنان از  بام خانه ها پایین کشیده شد.

نیروهای ارتش عراق با بازپس گیری فرودگاه نظامی تلعفر، این مکان را نیز از وجود داعش پاکسازی کردند . آنان همچنین عملیات گسترده ای را برای آزادسازی استان صلاح الدین آغاز کرده اند.

پیش از این نیروهای مردمی و کردها با پیشروی درچند محور سنجار، این منطقه را از اشغال تروریست های داعش آزاد کرده بودند . در این پیشروی ، روستای حردان ، منطقه ام‌الشبابیط و راه اصلی شهر سنونی که از مهمترین محورهای تردد تروریست های داعش در سنجار بود آزاد شد . دراین عملیات ۷۵ تروریست ‌کشته شدند و یکصد نفر به اسارت درآمدند که برخی ملیت‌ عربی دارند.

شبکه تلویزیونی العالم هم گزارش داد : داعش برای جلوگیری از پیشروی نیروهای عراقی هزاران شهروند این کشور را به عنوان سپر انسانی اسیر کرده است .

احمد ناظم عضو شورای استان صلاح الدین گفت : داعش حدود ۱۵ هزار شهروند را در منطقه یثرب بازداشت کرده است تا از آنها به عنوان سپری انسانی برای جلوگیری از پیشروی نیروهای امنیتی برای آزادسازی این منطقه استفاده کند.

دولت عراق هم اعلام کرد: تروریستهای داعش از زمان حمله به مناطق شمالی عراق، تاکنون حدود ۶۰۰۰ تن از ترکمن ها و ایزدی ها کشته اند که از این تعداد ۵۰۰۰ ایزدی و ۱۰۰۰ ترکمن هستند .

از سامرا نیز خبر رسیده که ارتش عراق ۸۰ تروریست از جمله هزیر الحشماوی از سرکرده های گروهک تروریستی داعش را در عملیات پاکسازی گسترده مناطق اطراف این شهر در جنوب استان صلاح الدین به هلاکت رسانده است .

https://taghribnews.com/vdcjyaevxuqeatz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی