تاریخ انتشار۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : 190543

سنت اعتکاف در سراسر جهان ترویج می‌شود

ستاد اعتکاف استان قم و جامعه المصطفی العالمیه برای ترویج مراسم معنوی و عرفانی اعتکاف در سراسر جهان باهم تفاهم کردند.
سنت اعتکاف در سراسر جهان ترویج می‌شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این تفاهم به منظور بهره‌مندی از تجربیات دو طرف برای ترویج سنت حسنه اعتکاف در سراسر جهان، شامگاه شنبه 12 اردیبهشت در حاشیه حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه در جمع معتکفان مسجد امام حسن عسکری(ع) و دیدار با مسئولان ستاد مرکزی اعتکاف قم صورت گرفت.
 
این تفاهم در هشت بند ارائه شد که شامل تشویق دانشجویان و طلاب برای نوشتن پایان‌نامه با موضوع اعتکاف، ترجمه برخی کتاب‌های اعتکاف به زبان‌های رایج دنیا و ایجاد رشته فقه تخصصی در سطح کارشناسی ارشد و دکتری با گرایش فقه عبادی یا اعتکاف است.
 
همچنین مقرر شد قفسه کتاب‌های مرتبط با اعتکاف در هزار مدرسه و  مسجد تحت پوشش جامعه المصطفی العالمیه در کشورهای مختلف ایجاد شود که از این تعداد 50 مورد در داخل کشور خواهد بود.
 
از دیگر مفاد این تفاهم می‌توان به تثبیت مسئله اعتکاف در ماه مبارک رمضان علاوه بر برقراری اعتکاف در ماه رجب و توجیه ستادهای اعتکافی برای ایجاد موج معنوی نام برد.
 
تهیه بسته‌های آموزشی و معرفتی اعتکاف برای دو هزار نفر از مبلغان جامعه المصطفی از دیگر موضوعات مورد تفاهم رئیس جامعه المصطفی و مسئولان ستاد اعتکاف استان قم است.
 
با توجه به اینکه سالانه بین 500 تا هزار نفر از طلاب و مبلغان جامعه المصطفی دانش آموخته می‌شوند و برای تبلیغ دین به کشورهای خود باز می‌گردند، قرار شد دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای آشنایی با احکام و مسائل اعتکاف ویژه این مبلغان برگزار شود.
 
رئیس جامعه المصطفی العالمیه و مسئولان ستاد مرکزی اعتکاف قم ابراز امیدواری کردند که با این تفاهم، حرکت معرفتی و امواج عرفانی اعتکاف در سراسر جهان گسترش یابد.
https://taghribnews.com/vdcjxyevtuqehiz.fsfu.html
مرجع : روابط عمومی جامعه المصطفی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی