تاریخ انتشار۱۰ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : 61454
امام جمعه مسجد مكي زاهدان:

خدمات عمرانی نظام در سیستان و بلوچستان قابل تقدیر است

امام جمعه مسجد مکی زاهدان گفت: خدمات نظام در بخش عمران و آبادانی سیستان و بلوچستان بر اساس عدالت صورت گرفته و قابل تقدیر است.
خدمات عمرانی نظام در سیستان و بلوچستان قابل تقدیر است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) از سيستان و بلوچستان، مولوی "عبدالحمید اسماعیل زهی" در خطبه های نماز عید فطر اهل سنت زاهدان ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: رویکرد نظام اسلامی در توسعه عمرانی و اقتصادی در منطقه عادلانه است و ما هیچ تبعیضی بین شیعه و اهل سنت در این بخش از سوی مسوولان احساس نکرده ایم. 

وی افزود: اجرای برخی پروژه ها همچون گازرسانی به استان و ایجاد خط آهن جهت ارتباط با سایر نقاط کشور از طریق خطوط ریلی از جمله دستاوردهای ارزشمند دولت در سیستان و بلوچستان بوده که موجب خوشحالی مردم منطقه شده است. 

خطیب نماز عید فطر اهل سنت در ادامه سخنانش افزود: ما در بخش عمران و آبادانی و تخصیص بودجه به استان گلایه و دغدغه ای از مسوولان نظام نداریم. 

وی ادامه داد: ما از مسوولان نظام جمهوری اسلامی انتظار و توقع داریم همانطور که در این بخشها بر اساس عدالت رفتار کرده اند در استفاده از  افراد توانمند اهل سنت و سایر اقوام ایرانی نیز نگاه یکسان داشته باشند. 

وی افزود: شایستگان اهل سنت علاقه دارند به میهن خود خدمت کنند و دوست دارند از تجربه آنها در راستای توسعه کشور بهره گرفته شود. 

وی ادامه داد: انتظار اهل سنت از مسوولان نظام این است که از وجود جوانان اهل سنت در نیروهای مسلح در دفاع از کشور به بهترین وجه بهره گرفته شود. 

وی افزود: جوانان بلوچ و اهل سنت دوست دارند در راه حراست و دفاع از مرزهای کشور و حفظ امنیت میهن خویش جان فشانی کنند و در کنار برادران شیعه خود علیه دشمن در یک سنگر مبارزه کنند و شهید شوند. 

مولوی اسماعیل زهی ادامه داد: کنار هم قرار گرفتن شیعه و اهل سنت و نگاه یکسان مسوولان به آنان امنیت پایدار و اخوت و وحدت را به ارمغان می آورد. 

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان تاکید کرد: اهل سنت همواره به نظام اسلامی و برادران شیعه خود وفادار می مانند و هرگز با افراد خشونت طلب و برانداز همراهی نکرده اند و ان شاءالله نخواهند کرد. 

وی ادامه داد: اهل سنت ایران در دفاع از نظام اسلامی و برادران شیعه خود حاضر به جان فشانی هستند و اگر ببینند به برادران شیعه آنها در گوشه ای از دنیا ظلم می شود صدای اعتراض بر می آورند و حتی حاضرند در راه دفاع از برادر شیعه خود بمیرند. 

مدیر دارالعلوم مکی اهل سنت زاهدان درباره علت همزمانی عید سعید فطر بین شیعه و اهل سنت در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طبق حدیث پیامبر مکرم اسلام که ملاک عید را رویت هلال ماه قرار داده اند و با توجه به اینکه در هیچ نقطه ای از سیستان و بلوچستان هلال ماه رویت نشد هیچ شکی در اینکه عید فطر، روز چهارشنبه است باقی نماند.
https://taghribnews.com/vdcjxxem.uqevizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی