تاریخ انتشار۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۹:۵۴
کد مطلب : 204943

اروپا به کمک مسکو در حل بحران سوریه نیاز دارد

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان گفته است کشورش و دیگر قدرت‌های اروپایی برای حل بحران جاری در سوریه به روسیه نیاز دارند.
اروپا به کمک مسکو در حل بحران سوریه نیاز دارد
به گزارش رویترز، مرکل این اظهارات را پیش از نشست وزرای خارجه آلمان، روسیه، فرانسه و اوکراین در برلین بیان کرد.فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان نیز در حاشیه این نشست مذاکره‌ای طولانی درباره سوریه با سرگئی لاوروف، همتای روس خود داشت؛ هر دوی آنها توافق کردند با عزمی راسخ از طرح استفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل در سوریه برای ایجاد «گروه تماس سوریه» حمایت سیاسی کنند.
دی میستورا هفتم مرداد طی سخنانش در شورای امنیت سازمان ملل از احزاب درگیر در سوریه دعوت کرد با شرکت در «مذاکرات موازی یا هم‌زمان از طریق گروههای کاری داخل سوریه» به مواردی از جمله مسائل سیاسی، نظامی، امنیتی و قانون اساسی بپردازند.
این در حالی است که لاوروف نیز روز جمعه همکاری نظامی روسیه و امریکا را برای جلوگیری از وقوع «حوادث ناخواسته» در مورد سوریه خواستار شد.
وزیر خارجه روسیه همچنین با اعلام اینکه مسکو ارسال تسلیحات به دولت سوریه را برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری داعش ادامه خواهد داد، از دیگر کشورها خواست در نبرد با داعش به دولت دمشق کمک کنند.

ناآرامی‌های مرگبار سوریه از مارس سال 2011 آغاز شده است. امریکا و متحدان منطقه‌ای آن به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از معارضان در سوریه حمایت می‌کنند.
گفته می شود بیش از 250 هزار نفر در ناآرامی‌ها و درگیری‌های داخل سوریه کشته و 7 میلیون و 600 هزار نفر آواره شده‌اند.
گروه تروریستی داعش نیز اکنون بخش‌هایی از عراق، سوریه و لیبی را تحت کنترل خود دارد.
https://taghribnews.com/vdcjxxe8tuqeyhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی