تاریخ انتشار۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : 198149
آیت الله اراکی در دیدار با سفیر تاجیکستان تأکید کرد:

ضرورت شکل گیری کنفرانس دائمی صلح اسلامی

تنا- اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به ضرورت تشکیل اتحادیه اسلامی، اظهار داشت: اگر کشورهای اسلامی متحد شوند یک قدرت بزرگ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جهان شکل می گیرد که به نفع مردم منطقه است.
ضرورت شکل گیری کنفرانس دائمی صلح اسلامی
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر روز یکشنبه در دیدار با " نعمت‌الله امام‌زاده" سفیر تاجیکستان اظهار داشت: اگر کشورهای اسلامی متحد شوند یک قدرت بزرگ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جهان شکل می گیرد، که هم به نفع مردم منطقه و هم به نفع مردم جهان است.
 
وی افزود: اگر اتحاد اسلامی متشکل از کشورهای اسلامی تشیکل شود و این کشور ها درعرصه های اقتصادی و سیاسی موضع گیری واحدی داشته باشند هم می توانند به ملت های منطقه خدمت کنند و هم به سایر ملت ها.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب همچنین با تأکید بر شکل گیری کنفرانس دائمی صلح اسلامی، اظهار داشت: کشورهای اسلامی باید یک کنفرانس دائمی صلح تشکیل دهند تا این کنفرانس برای برقرای صلح ، ایجاد وحدت و فرونشاندن تنش ها در میان کشورهای اسلامی تلاش کند.
 
آیت الله اراکی در ادامه ابراز امیدواری کرد همکاری میان مجمع جهانی تقریب و تاجیکستان توسعه پیدا کند، اظهار داشت: دانشگاه مذاهب اسلامی وابسته به مجمع جهانی تقریب که علوم اسلامی را بر طبق مذاهب مختلف اسلامی ارائه می کند و اغلب دانشجویان آن نیز از کشور های منطقه می باشند این آمادگی را دارد که پذیرش دانشجو از تاجیکستان را افزایش دهد.
 
 
در ابتدای این دیدار "نعمت‌الله امام‌زاده" سفیر تاجیکستان نیز طی سخنانی با تأکید بر اینکه ایران محور مقابله با تروریسم در منطقه است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره برای مقابله با تروریسم پیش قدم و پیشگام بوده است.
 
وی در ادامه خواستار همکاری بیشتر با جمهوری اسلامی ایران و بویژه مجمع جهانی تقریب در زمینه آموزش دینی دانشجویان تاجیکستانی شد.
 
سفیر تاجیکستان همچنین در این دیدار از آیت الله اراکی برای حضور در کنفرانس مبارزه با افراط گرایی که چند هفته آینده در تاجیکستان برگزار می شود، دعوت به عمل آورد.
https://taghribnews.com/vdcjxoevhuqehvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی