تاریخ انتشار۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : 298841
عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد:

انتقال سفارتخانه آمریکا برای جلب نظر صهیونسیت ها

تنا - اختصاصی
ایجاد اختلاف بین مسلمانان با تشکیل حکومت خودخوانده «داعش» توسط آمریکا و متحدانش تا حدودی مسلمانان را از مساله «قدس» دور کرد و بر همین اساس به باور یک عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با شکست داعش که همانا شکست آمریکاست، این کشور با تصمیم انتقال پایتخت خود به قدس تصمیم دارد نظر صهیونیست های سرمایه دار را به خود جلب کند.
انتقال سفارتخانه آمریکا  برای جلب نظر صهیونسیت ها
مولوی نذیر احمد سلامی در گفت و گو با خبرگزاری تقریب اظهار کرد: تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتخانه خود از «تل آویو» به «قدس» پیامد شکست این کشور در عراق، سوریه و یمن است. از آنجایی که داعش به پشتوانه آمریکا فتنه های بسیاری آفرید، با شکست داعش، آمریکا با شکست مواجه شد و در حال حاضر با این تصمیم در صدد است صهیونیست ها را به خود جذب کند. اگر آمریکا این تصمیم را نمی گرفت امکان داشت حمایت صهیونیست های سرمایه دار را از دست بدهد بنابراین ترفندی اختیار کرد تا صهیونیست را از خود راضی نگه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که قدس از آنِ فلسطین و متعلق به جهان اسلام و مسلمانان است، گفت: تمام مسلمانان در برابر این تصیمم آمریکا اتفاق نظر دارند که این کشور رویه اشتباهی را در پیش گرفته است به گونه ای که با اخلاق سیاسی، قوانین بین المللی و قوانین انسانی مخالفت دارد و به طور قطع پیروز نخواهد شد. بر همین اساس انتفاضه ای که به دلیل تصمیم نادرست آمریکا آغاز شده، گسترش پیدا کرده و امید می رود مبارزه ای که مردم فلسطین و احزاب سیاسی و مذهبی در این کشور انجام می دهند با ملحق شدن تمام کشورهای اسلامی و انسان هایی که وجدان بیدار دارند به این انتفاضه، به نابودی دولت ترامپ بیانجامد.

وی در ادامه به توضیح راهکارهایی برای جلوگیری از شرارت های آمریکا و اسرائیل پرداخت و بیان کرد: مسلمانان و دولت های اسلامی باید احساس وظیفه کنند به گونه ای که روابط تجاری و دیپلماسی خود با آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را قطع کرده و از خرید کالاهای این دو کشور امتناع ورزند. علاوه بر آن باید سفیران خود از آمریکا و اسرائیل را برگردانند. اگر کشورهای اسلامی حتی برای یک روز از صادرات نفت خود به آمریکا جلوگیری کنند، آمریکا به زانو در می آید اما تصمیم جدی در این زمینه نیاز است.

 مولوی نذیر احمد سلامی با توصیف آمریکا و اسرائیل به بال یک پرنده گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده از حمایت کردن اسرائیل شادمان است و این دو کشور یک هدف را دنبال می کنند. هدف آمریکا تامین اسرائیل در منطقه و ایجاد اختلاف در کشورهای اسلامی به ویژه خاورمیانه است. آمریکا و اسرائیل تصمیم دارند تا با ایجاد تفرقه بین مسلمانان موضوع فلسطین و قدس را کمرنگ کنند به گونه ای که مسلمانان از آن غافل شوند.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا به تنهایی این قدرت را دارد که با انتقال سفارت خانه خود به قدس به اسرائیل هویت ببخشد، این گونه توضیح داد:
علاوه بر مسلمانان، کشورهای غیرمسلمان نیز تصمیم ترامپ را محکوم کرده اند و به طور قطع فشار مسلمانان اجازه نمی دهد که حتی دولت های اسلامی همسو با اسرائیل از جمله عربستان با این تصمیم، انتقال پایتخت اسرائیل به قدس را به رسمیت بشناسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اقدام آمریکا مبتنی بر این وهم و گمان بوده که کشورهای اسلامی در بعدهای مختلف با یکدیگر اختلاف نظر دارند بنابراین به ترامپ جرئت داد تا این تصمیم را بگیرند. در این شرایط مسلمانان باید اختلاف نظرها را کنار بگذارند و با احساس وظیفه در این رابطه به اجماع برسند تا دشمنان به هدف خود دست نیابند.
https://taghribnews.com/vdcjxoe8vuqehoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی