تاریخ انتشار۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : 176945

ارائه رسمی پیش نویس قطعنامه پایان اشغال فلسطین به شورای امنیت

پیش نویس قطعنامه مربوط به پایان اشغال فلسطین و نحوه دستیابی به صلح با رژیم صهیونیستی به طور رسمی به شورای امنیت سازمان ملل ارایه شد.
ارائه رسمی پیش نویس قطعنامه پایان اشغال فلسطین به شورای امنیت
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ریاض منصور" سفیر فلسطین در سازمان ملل با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: فلسطینی ها در عین حال راه را برای ادامه مذاکره به منظور اصلاح متن پیش نویس این قطعنامه همچنان باز گذاشته اند.

وی گفت: ما پیش نویس این قطعنامه را برای تصویب ارایه کردیم اما این اقدام به معنای بستن درهای ادامه مذاکره به روی شرکای مان از جمله اروپایی ها و آمریکا نیست.

ریاض منصور افزود: پیش نویس این قطعنامه روز چهارشنبه از طریق اردن به عنوان تنها کشور عرب عضو شورای امنیت ارایه شد.

وی گفت: قطعنامه مذکور باید پایه و اصولی را برای دستیابی به یک توافق نهایی با رژیم صهیونیستی مشخص کند و مبتنی بر یک جدول زمانبندی شده برای پایان اشغالگری این رژیم و مکانیزمی برای برگزاری کنفرانس بین المللی با مشارکت کشورهای عربی باشد.

سفیر فلسطین خاطرنشان کرد که ما به مذاکرات با همه شرکای خود از جمله آمریکایی ها-در صورت تمایل آنها به این امر، ادامه می دهیم تا بلکه با اقدامی در شورای امنیت عملا راه صلح باز شود.

بنا به اعلام برخی رسانه ها با اینکه این پیش نویس می تواند ظرف ۲۴ ساعت به رای گذاشته شود ولی هیچ تضمینی در این باره وجود ندارد.

این در حالی است که پیشتر وزیر امور خارجه آمریکا به مقام های فلسطینی گفته بود که قطعنامه پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی را وتو خواهد کرد.
https://taghribnews.com/vdcjxmeviuqeahz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی