تاریخ انتشار۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : 186142
نشست بررسی وضعیت حقوق بشر بحرین در لندن ؛

انگلیس به دنبال صدور بیشتر سلاح به بحرین است

تنا-لندن
هر چه بر ستم های رژیم بحرین افزوده می شود، حمایت انگلیس از این رژیم سرکوبگر نیز بیش تر می شود به گونه ای که علاوه بر ترغیب شرکت های اسلحه سازی، دولت انگلیس دیگر شرکت های انگلیسی را نیز تشویق می کند تا با رژیم بحرین، همکاری کنند و روابط را توسعه دهند.
انگلیس به دنبال صدور بیشتر سلاح به بحرین است

به گزارش خبرنگار تقریب(تنا) از لندن، آقای اندرو اسمیت از اعضا وکارشناسان سازمان مبارزه با تولید وفروش سلاح در انگلیس درنشستی به مناسبت بررسی وضعیت حقوق بشر در بحرین گفت:در حالی که رژیم بحرین به علت نقض شدید و مستمر حقوق بشر و سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم، مورد انتقاد سازمان های حقوق بشری است، دولت انگلیس به روشهای گوناگون، درصدد افزایش صادرات اسلحه به این کشور است.

اسمیت افزود: حمایت گسترده دولت و شرکتهای انگلیسی از رژیم بحرین نشان می دهد در انگلیس، نه دموکراسی و یا حقوق بشر، بلکه سود مالی در اولویت است.

به گفته آقای اسمیت  از زمان آغاز تظاهرات آزادی خواهانه مردم بحرین در سال 2011، دولت انگلیس مجوز صادرات 25 میلیون پوند گاز اشک آور و اسلحه های ضد شورش را به بحرین، صادر کرده است و با اعزام شاهزاده اندرو  درصدد است یک پایگاه دریایی در آبهای بحرین تاسیس کند، جت تایفون را به بحرین می فروشد و اروپاییها را نیز به فروش هواپیماهای یوروفایتر به رژیم آل خلیفه تشویق می کند.

این عضو فعال سازمان مبارزه با تولید وفروش سلاح در این نشست همچنین گفت :هر چه بر ستم های رژیم بحرین افزوده می شود، حمایت انگلیس از این رژیم سرکوبگر نیز بیش تر می شود به گونه ای که علاوه بر ترغیب شرکت های اسلحه سازی، دولت انگلیس دیگر شرکتهای انگلیسی را نیز تشویق می کند تا با رژیم بحرین، همکاری کنند و روابط را توسعه دهند.

آقای اسمیت در ادامه افزود: درحالی که مجلس انگلیس، 28 دولت را در فهرست دولتهای "نگران کننده از منظر حقوق بشر" قرارداده است، دولت انگلیس به 18 دولت درهمان فهرست، از جمله بحرین و عربستان سعودی، سلاح صادر می کند.
عربستان سعودی با پیشی گرفتن از هند، اولین وارد کننده سلاح درجهان درسال 2014 میلادی بود که بیش از شش میلیارد دلار تسلیحات خرید.
این میزان در سال قبل از آن، پنج و نیم میلیارد دلار بود که پیش از آن درسال 2013، هند با پنج و نیم میلیارد دلار در رده نخست بود.
کارشناسان پیش بینی کرده اند واردات سلاح عربستان در سال جاری میلادی به حدود ده میلیارد دلار برسد.



 
https://taghribnews.com/vdcjxmev8uqeovz.fsfu.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی