تاریخ انتشار۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : 266440

افشای جزئیاتی از اقدامات داعش در کویت

بازجویی از یک گروه وابسته به داعش که درصدد انجام عملیات تروریستی در کویت بود، حجم گسترده ای از اطلاعات را درباره اقدامات این گروه تروریستی افشا کرد.
افشای جزئیاتی از اقدامات داعش در کویت
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، روزنامه کویتی "الرأی" به نقل از منابع قضایی کویت نوشت: تحقیقات دادستانی از حسین الظفیری و برادرش، برادرزاده اش و یک معلم شیمی تبعه سوریه که علاوه بر وابستگی به داعش درصدد انجام اقدامات تروریستی بودند به پایان رسیده است.
 
براساس گزارش آزمایشگاه جنایی کویت، مواد کشف شده از این تیم تروریستی مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت بمب بوده است و تصاویر تهیه شده توسط این افراد از مکان های هدف برای بمب گذاری در اختیار دادستانی قرار گرفته است.
 
این روزنامه خاطرنشان کرد: تیم مذکور با رئیس سابق آن موسوم به "ابوجندل" در ارتباط بودند. وی تبعه یکی از کشورهای عربی بود و در الرقه سوریه کشته شد. ابوجندل مسئولیت های اساسی در منطقه خلیج فارس به عهده داشت و با سایر اعضای تشکیلات تروریستی در ارتباط بود.
 
حسین الظفیری اعتراف کرده است که آنها نقشه اقدامات تروریستی را تهیه کرده اند، اما انتحاری ها غیر کویتی بودند و قرار بود یک ستون از نیروهای آمریکایی و حسینیه جعفر طیار در منطقه الصلیبخات را هدف قرار دهند. آنها همچنین درصدد بودند مهمانسرای العبدلی را نیز که از نظر امنیتی به خوبی از آن حفاظت می شد هدف قرار دهند اما این مهمانسرا به دستور شیخ خالد الجراح، معاون نخست وزیر و وزیر کشور کویت، تخریب شد.
 
تحقیقات دادستانی کویت از برخی از بازداشت شدگان همچنین حاکی از آن است طرح اولیه ای برای هدف قرار دادن یک کلیسا در کویت همزمان با دیدار پاپ "تواضروس دوم" رهبر مسیحیان مصر نیز مطرح بوده است. اما بازداشت شدگان اعتراف کرده اند این طرح به مرحله اتخاذ تصمیم نهایی نرسید.
 
https://taghribnews.com/vdcjxme8yuqemxz.fsfu.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی