تاریخ انتشار۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : 225643
آیت الله قبلان:

اسلام از کشتن انسان های بی گناه مبرا است / مبارزه با تروریسم تکفیری وظیفه ای انسانی است

نایب رئیس شورای عالی اسلامی شیعیان لبنان: اقدامات وحشیانه تکفیریها درچارچوب هیچ یک از ارزش ها و اعتقادات دینی نمی گنجد و مغایر با انسانیت است و اسلام از هرگونه حمله تروریستی که انسان‌های بی‌گناه را هدف قرار می دهد مبرّا است.
اسلام از کشتن انسان های بی گناه مبرا است / مبارزه با تروریسم تکفیری وظیفه ای انسانی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، آیت الله عبد الامیر قبلان با محکوم کردن حملات و انفجارهای تروریستی در بلژیک، ساحل عاج، تركیه، عراق و سوریه که موجب کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان شد، تأکید کرد: این اقدامات وحشیانه در چارچوب هیچ یک از ارزش ها و اعتقادات دینی نمی گنجد و مغایر با انسانیت است و گروه های که زیر پرچم هیچ دین و یا قانونی قرار نمی گیرند، مرتکب این جنایت های تروریستی می شوند.
 
وی افزود: این گروه های تروریست پس از اینکه در کشورهای عربی به کشتار مردم و فساد پرداختند هم اکنون کشورهای جدیدی را هدف قرار می دهند و تروریسم را به این کشورها منتقل کرده اند.
 
شیخ قبلان خاطرنشان کرد: مبارزه با تروریسم تکفیری وظیفه ای انسانی است و ضرورت دارد اقداماتی جهانی و منطقه ای برای از بین بردن تروریسم اتخاذ شود، تا تروریسم در محاصره فكری وامنیتی و فرهنگی قرار گیرد و از گسترش نفوذ آن جلوگیری شود و در نتیجه چهره اسلام مخدوش نشود.
 
نایب رئیس شورای عالی اسلامی شیعیان لبنان با تأکید بر اینکه اسلام خشونت و تجاوز را محکوم می کند، تصریح کرد: دین مبین اسلام از هر اقدام تروریستی ضد انسانیت مبرا است زیرا اسلام انسان را خلیفه خدا بر روی زمین می داند و اجازه تجاوز به حقوق وی و اذیت و آزار و یا کشتن او را نمی دهد، بنابراین عالمان دینی اسلام باید حقیقت اسلام را نشان دهند و با پایبندی به میانه روی و اعتدال، خطرات تروریسم تکفیری را برای همه بازگو کنند، فرهنگ پذیرش دیگران را گسترش دهند و در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری داشته باشند.
 
https://taghribnews.com/vdcjxie8tuqe8mz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی