تاریخ انتشار۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : 199940

اظهار نظرها درباره کشف قدیمی ترین نسخه قرآن کریم در انگلیس

از زمانی که یکی از دانشجویان دانشگاه بیرمنگهام انگلیس اعلام کرد قدیمی ترین نسخه قرآن کریم کشف شده است، محققان اظهار نظرهای متعددی مطرح کرده اند.
اظهار نظرها درباره کشف قدیمی ترین نسخه قرآن کریم در انگلیس
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شماری از محققان اسلامی عقیده دارند که نسخه کشف شده قرآن کریم در دانشگاه بیرمنگهام انگلیس، قدیمی ترین نسخه مصحف شریف نیست.
 
یک گروه پژوهشی در موزه "توپ گاپی" ترکیه ادعا می کند قرآنی که در این موزه نگهداری می شود، قدیمی تر و کامل تر از نسخه تازه کشف شده است.
 
"هالیت ارن" از محققان مؤسسه پژوهشی تاریخ اسلام (IRCICA) نیز می گوید: قرآن موجود در موزه توپ گاپی ترکیه کامل تر است زیرا دارای 624 صفحه است و 400 سال قدمت دارد. در حالی که تصاویر منتشر شده از قرآن موجود در دانشگاه بیرمنگهام نشان می دهد نسخه کاملی نیست.
 
از سوی دیگر دانشگاه توبینگن آلمان نیز سال گذشته مدعی شده بود قدیمی ترین نسخه قرآن که قدمت آن به سال 649 پس از میلاد باز می گردد، را در اختیار دارد.
 
محققان سعودی نیز نسبت به ادعای محققان دانشگاه بیرمنگهام تشکیک وارد کرده و گفته اند در نسخه موجود در این دانشگاه از جوهر قرمزی استفاده شده است که در زمان مورد ادعا وجود نداشته است. آنان می گویند احتمالا این نسخه مربوط به دوران خلافت عثمان بن عفان است.
 
https://taghribnews.com/vdcjxhevyuqehhz.fsfu.html
مرجع : onislam
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی