تاریخ انتشار۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : 169349

اسلام هراسی پدیده ای جدی در غرب

شرکت کنندگان در کنفرانس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در ژنو تاکید کردند اسلام هراسی به پدیده ای جدی در غرب تبدیل شده است.
اسلام هراسی پدیده ای جدی در غرب
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از شبکه پرس تی وی، اسلام هراسی به مسئله ای رو به گسترش در سراسر جهان تبدیل شده است و بر زندگی میلیونها نفر در سراسر جهان تاثیر می گذارد. کمیسیون حقوق بشر اسلامی که مقر آن در انگلیس است کنفرانسی را درباره مسئله اسلام هراسی در مقر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو سوئیس برگزار کرده است.

آرزو میرالی عضو کمیسیون حقوق بشر اسلامی گفت: ما این کنفرانس را در مقر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برگزار کرده ایم تا این مسئله به شکلی درست در سطح بین المللی منعکس و نشان داده شود که تنفر و اسلام هراسی مسئله ای جدی است.

همچنین هدف این است که دیدگاه مردم را درباره این مسئله به چالش بکشیم و تغییر دهیم. متاسفانه نژادپرستی در جوامع غربی به شدت گسترش پیدا کرده است و تا زمانی که با این مسائل به صورت ریشه ای و ساختاری برخورد نشود ، مشکلی حل نخواهد شد.

سلمان سید استاد دانشگاه لیدز انگلیس هم گفت: اسلام هراسی نه فقط در انگلیس بلکه در سراسر جهان رو به رشد است. علت اصلی این پدیده تلاش مسلمانان برای ابراز وجود و نشان دادن هویت اسلامی شان است. اسلام هراسی در واقع واکنشی به آگاهی سیاسی و بسیج و اتحاد فزاینده مسلمانان است.

تحقیقات کمیسیون حقوق بشر اسلامی نشان می دهد هشتاد درصد از مسلمانان در انگلیس می گویند قربانی اسلام هراسی شده اند.

آرزو میرالی گفت لایه های مختلفی از اسلام هراسی وجود دارد. سیاستهای ایجاد تنفر درباره مسلمانان از طرف دولتها ، رفتارهای نفرت انگیز پلیس علیه مسلمان و رویکردهای ضد اسلامی و ضد مسلمانان رسانه ها و سیاستمداران باعث رشد اسلام هراسی شده است و فضای تنفر از مسلمانان را ایجاد می کند.
https://taghribnews.com/vdcjxhevhuqemtz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی