تاریخ انتشار۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : 239341

سازمان ملل حمله تروریستی داعش در افغانستان را "جنایت جنگی" خواند

نماینده سازمان ملل در افغانستان طی بیانیه ای به حمله تروریستی روز گذشته داعش در کابل واکنش نشان داد.
سازمان ملل حمله تروریستی داعش در افغانستان را "جنایت جنگی" خواند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سازمان ملل متحد بمب‌گذاری انتحاری روز گذشته گروه تروریستی داعش در افغانستان را مصداق بارز "جنایت جنگی" خواند و خواهان مسئول شمرده شدن عاملان این حادثه شد.
 
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان، در حمله انتحاری روز گذشته در پایتخت افغانستان، 80 نفر کشته و بیش از 260 نفر زخمی شدند. مسئولیت این حمله تروریستی را داعش برعهده گرفت.
 
«تادامیچی یاماموتو» - نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان – طی بیانیه‌ای در واکنش به این حمله گفت: "حمله عامدانه به اجتماع بزرگی از غیرنظامیان افغان مصداق بارز جنایت جنگی و تلاشی در جهت اشاعه وحشت در میان آنها و از بین بردن آزادی‌های مشروعی است که مردم افغانستان برای به دست آوردن آنها هزینه‌های زیادی در طول سالهای اخیر پرداخت کرده‌اند."
 
علاوه بر سازمان ملل، آمریکا و انگلیس نیز حمله تروریستی روز گذشته به شرکت‌کنندگان در یک راهپیمایی مسالمت آمیز در کابل را محکوم کردند.
 
راهپیمایی روز گذشته در کابل دومین راهپیمایی مسالمت‌آمیز بزرگی بود که اقلیت شیعه افغانستان به دلیل نیاز شدید به برق در طول سال جاری برای عبور یکی از خطوط انتقال برق وارداتی افغانستان از استان بامیان برگزار کرد.
 
این راهپیمایی با وجود آنکه تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد، صدها کشته و زخمی برجا گذاشت. دو بمب‌گذار داعشی کمربند انفجاری خود را در میان صفوف به هم پیوسته راهپیمایی‌کنندگان منفجر کردند؛ اما بمب‌گذار سوم پیش از آنکه خود را منفجر کند، به دست نیروهای امنیتی افغانستان کشته شد.
 
به دنبال این حمله تروریستی، اشرف غنی – رئیس جمهور افغانستان – در این کشور عزای عمومی اعلام کرد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcjxhe8vuqettz.fsfu.html
مرجع : باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی