تاریخ انتشار۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب : 157045
مدیرکل ثبت احوال کردستان خبرداد:

اسامی ۱۷۱هزار و ۳۵۳ بانوی اهل سنت و تشیع کردستانی فاطمه است

ارادت ویژه کردستانی ها به دخت گرامی پیامبر عظیم‌الشان اسلام موجب شده است که نام بیش از ۱۷۱ هزار و ۳۵۳ نفر از بانوان استان فاطمه باشد و این مهم در نوع خویش بی نظیر است.
اسامی ۱۷۱هزار و ۳۵۳ بانوی اهل سنت و تشیع کردستانی فاطمه است
"عبدالله خسروی ‌زاده" در گفتگو با خبرنگار تقریب در سنندج اظهار داشت: مردم متدین کردستان متشکل از مسلمانان اهل سنت و اهل تشیع همواره ارادت ویژه ای به اهل بیت رسول الله(ص) داشته و هم‌اکنون بیش از ۸۰درصد از اسامی کردستانی‌های اهل سنت به اسامی ائمه اطهار(ع) و اهل بیت رسول الله(ص) تعلق دارد. 

وی افزود: ارادت ویژه کردستانی ها به دخت گرامی پیامبر عظیم‌الشان اسلام موجب شده است که نام بیش از ۱۷۱ هزار و ۳۵۳ نفر از بانوان استان فاطمه باشد و این مهم در نوع خویش بی نظیر است. 

خسروی زاده همچنین از جایگاه هفتمی استان کردستان از لحاظ جمعیت سادات در کشور خبرداد و افزود: ۶ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۴۹۳ نفر برابر با ۸ درصد از جمعیت کل کشور را سادات تشکیل می‌ دهند. 

وی افزود: استان مازندران با ۲۰ درصد و یزد ۱۸ درصد به ترتیب اولین و دومین استان را در زمینه بیشترین جمعیت سادات در سطح کشور به خود اختصاص داده‌ اند و استان کردستان نیز در این زمینه رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داده است. 

مدیرکل ثبت‌احوال کردستان همچنین از نگاه ویژه مردم اهل سنت کردستان به نامگذاری فرزندانشان به نام ائمه اطهار و اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: این ارادت و نگاه ویژه جزو آداب و سنن و فرهنگ غنی مردمان این خطه از میهن اسلامی است و بدون شک می تواند معیاری مهم در راستای تقریب بین مذاهب و مقابله با توطئه های دشمنان اسلام قلمداد شود لذا باید این مهم توسط رسانه ها بازتاب یابد.
https://taghribnews.com/vdcjxaeviuqeiyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

سعید عبدلی
بالا بودن اسامی فاطمه در یک استان سنی نشین نشان دهنده ارادت ویژه اهل سنت این منطقه به حضر فاطمه (س) است
قاسم
دقیقا اینطوری است تازه در همه شهرها و روستاهای استان کردستان علاوه بر نامگذاری دختران به نام مبارک حضرت فاطمه(س) شاهد نامگذاری پسران نیز به نام مبارک همه ائمه اهل تشیع هستیم و باید این مهم توسط خبرگزاری تقریب و دیگر خبرگزاری ها بازتاب پیدا کند//اسم من قاسم است و اهل سنت هستم و برادران من نیز کاظم، هاشم و مهدی نام دارند و دو نفر از برادر زاده هایم نیز غلامرضا و رضا نام دارند