تاریخ انتشار۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب : 297941
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(192)

آیت‌الله اراکی با رهبر جمعیت اسلامی پاکستان دیدار کرد / لزوم تشکیل اتحادیه دولت‌های اسلامی در منطقه

آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز با لیاقت بلوچ رهبر جماعت اسلامی پاکستان دیدار و در مورد لزوم تعاملات گسترده‌تر میان ایران و پاکستان گفت‌و گو کرد.
آیت‌الله اراکی با رهبر جمعیت اسلامی پاکستان دیدار کرد / لزوم تشکیل اتحادیه دولت‌های اسلامی در منطقه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظهر امروز(پنج شنبه) در حاشیه سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در هتل آزادی با لیاقت بلوچ رهبر جماعت اسلامی پاکستان دیدار و در مورد لزوم تعاملات گسترده‌تر میان ایران و پاکستان گفت‌و گو کرد.
 
در ابتدای این دیدار لیاقت بلوچ با اشاره به اینکه مردم ایران و پاکستان به یکدیگر نزدیک هستند، اظهار کرد: کشورهای استکباری نمی‌خواهند میان این دو کشور اتحاد وجود داشته باشد به همین علت برای ایجاد تفرقه برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی را دنبال می‌کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه مسلمانان با نژادهای مختلف درکنفرانس وحدت اسلامی گردهم آمده‌اند، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم بهره‌برداری لازم را داشته باشیم چرا که اتحاد میان کشورهای اسلامی یک موضوع مهم است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
 
رهبر جماعت اسلامی پاکستان خاطرنشان کرد: مردم و بزرگان دو کشور ایران و پاکستان دوست دارند در راستای اتحاد گام بردارند اما استکبار برای جلوگیری از این اتحاد هر اقدامی را دنبال می‌کند.
 
وی با بیان اینکه در کنفرانس وحدت اسلامی باید نسبت به مشکلات کشمیر و افغانستان نیز توجه داشته باشیم، اظهار کرد: کشورهای اسلامی باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا بتوانیم مشکلات مسلمانان را رفع کنند.
 
همچنین، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز طی سخنانی خاطرنشان کرد: به دنبال تشکیل اتحادیه دولت‌های اسلامی منطقه هستیم که امیدواریم با پیگیری این طرح میان سه کشور ترکیه، ایران و پاکستان روابط تجاری توسعه یابد، روادید برداشته شود و گمرک‌ها کاهش یابد تا بتوانیم کارهای مطلوبی را در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و روابط سیاسی دنبال کنیم.
 
وی اضافه کرد: در مرحله بعدی عراق، سوریه و افغانستان به این اتحادیه می‌پیوندند به همین علت می‌توانیم به یک قدرتی از اقیانوس هند تا دریای مدیترانه برسیم و از نظر اقتدار سیاسی، نظامی، علمی و فرهنگی نتایج بسیاری را رقم بزنیم.
 
آیت‌الله محسن اراکی با بیان اینکه همبستگی کشورهای اسلامی به عنوان یک موضوع جدی دنبال می‌شود، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم طرح اتحادیه دولت‌های اسلامی را عملیاتی کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه علمای دینی باید از ظرفیت‌های دولتی‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی برای افزایش ارتباطات میان کشورهای اسلامی استفاده کنند، تصریح کرد: با تقویت وحدت و افزایش ارتباطات می‌توانیم در راستای فعال‌سازی مطلوب‌تر ظرفیت‌های مختلف گام برداریم.
 
همچنین، منوچهر متکی معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در حاشیه این دیدار بر لزوم برگزاری کنفرانس ویژه افغانستان با حضور علمای مختلف جهان اسلام تاکید کرد.
 
https://taghribnews.com/vdcjxae8vuqehhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی