تاریخ انتشار۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : 247045

سلسله نشست های بودائیان برای اخراج مسلمانان از میانمار

بوداییان افراطی اخیراً با برگزاری نشست هایی در تلاش هستند که به حضور اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت راخین میانمار پایان دهند.
سلسله نشست های بودائیان برای اخراج مسلمانان از میانمار
به گزارش خبرگزاری تقری(تنا) به نقل از خبرگزاری اراکان، بوداییان افراطی میانمار اخیراً نشست های متعددی با محوریت نژادپرستی و تلاش برای پایان دادن به حضور اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت راخین برگزار می کنند.
 
در یکی از این گردهمایی‌ها که با حضور بیش از 300 بودایی برگزار شد، روش‌های جدید و راه‌های قانونی غارت زمین‌ها و دارایی‌های اقلیت مسلمان روهینگیا بررسی شد.  همچنین راهکارهای ممانعت از مشارکت مسلمانان در هر فعالیتی، در این گردهمایی بررسی ‌شد.
 
با وجود اینکه برگزاری این گردهمایی‌ها ناقض دمکراسی میانمار است، اما مقامات محلی با اطلاع کامل از محتوای این جلسات هیچ اقدامی در مورد آن انجام نمی‌دهند.
 
بنابر قوانین میانمار یک میلیون و 300 هزار مسلمان روهینگیا که عمدتاً در ایالت راخین در غرب میانمار ساکن هستند، از داشتن حق شهروندی محروم بوده و آواره محسوب می‌شوند.
 
از سال 2012 و در پی شدت گرفتن پویش‌های نژادپرستانه راهبان بودایی، شمار زیادی از مسلمانان روهینگیا کشته و شمار زیادی آواره شده‌اند.
 
در حال حاضر نیز کودکان، زنان و مردان روهینگیا تحت فشار بوداییان زندگی می‌کنند؛ تبعیض شدید اجتماعی، حقوقی و اقتصادی، وضعیت زندگی را برای آنان بسیار دشوار کرده است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcjxae8iuqexyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی