تاریخ انتشار۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : 267142
حیدر العبادی:

داعش برای جلوگیری از شکست، دست به انواع جنایت‌ها می زند

نخست‌وزیر عراق گفت:داعش سعی دارد، برای جلوگیری از پیشروی نیروهای مشترک عراقی از انواع جنایت‌ها در بخش غربی موصل استفاده کند.
داعش برای جلوگیری از شکست، دست به انواع جنایت‌ها می زند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حیدر العبادی" نخست‌وزیر عراق در کنفرانس خبری هفتگی خود تصریح کرد: گروه تروریستی داعش سعی دارد؛ در تلاشش برای جلوگیری از پیشروی نیروهای مشترک عراقی از همه انواع جنایت ها در بخش غربی موصل استفاده کند.

العبادی گفت: نقشه های دیگری برای آزادسازی مناطق بزرگ دیگر و تأمین امنیت مرزهای استان نینوا وجود دارد؛ دشمن در بخش غربی شهر موصل با ارتکاب جنایتهای گوناگون تلاش می کند، مانع پیشروی نیروهایمان شود اما به حمد خدا نقشه آزادسازی بخش غربی موصل، نقشه ای جامع است و به شکل صحیحی دنبال می شود و تنها بخش های کوچکی هنوز تحت کنترل داعش است.

نخست‌وزیر عراق افزود:اکنون بر تمامی شهرها به طور کامل مسلط هستیم و شهروندان عراقی با ما هستند و شرایط امنیتی پایداری برقرار است؛ دشمن خارج از شهرهاست و تلاش می کند به ما ضربه بزند تا پیام بدهد که وجود دارد و قدرتمند است؛ اما من به شهروندان اطمینان می دهم که دشمن نه قدرتمند است و نه حضور دارد، بلکه تنها تلاش می کند با حملاتش چنین تصوری را ایجاد کند که حاضر و قدرتمند است؛ اما من داعشی ها را به چالش می کشم و به آنها می گویم که اگر می توانند موضعی را که به کنترل خود در می آورند، به مدت پنج دقیقه در اختیار داشته باشند؛ نمی توانند، زیرا دشمن پیروز نمی شود و همه حملاتش به نیروهایمان دفع شد و در همه آنها شکست خورد.

العبادی از طرف دیگر تأکید کرد که نیروهای مشترک آزادسازی شهرستان الرطبه و آزادراه بین المللی آن را به پایان رساندند، اما کویر بزرگی در آنجا وجود دارد که داعش تلاش می کند، از آن برای حمله به نیروهای امنیتی و سپس فرار استفاده کند.

وی گفت: غرب استان الانبار آزاد نشده و این یک واقیعت است و ما هرگز ادعا نکردیم که آن را آزاد کرده ایم؛ کویر بزرگ و وسیعی در آنجا وجود دارد که از خاک عراق به خاک سوریه امتداد دارد؛ما آزاد راه بین المللی را آزاد کردیم، همینطور الرمادی، فلوجه و دیگر مناطق تا پس از شهر الحدیثه را آزاد کردیم؛ اما مثلث کویری گسترده ای در آنجا وجود دارد.

وی ادامه داد: همانطور که می دانید نیروهایمان در چندین محور در حال جنگ هستند؛ تلاش می کنیم که این کویر را پوشش دهیم اما به نیروهای بسیاری برای کنترل همه آن و همچنین به حمله نظامی بزرگی نیاز داریم؛ ما پیش از این حملاتی را ترتیب داده بودیم و دشمن را تا حد زیادی شکست دادیم اما تعدی هایی که به دست دشمن صورت می گیرد از خارج از شهرهاست و نه از داخل آنها؛ پیش از این دشمن از داخل شهرها مانند الرمادی و فلوجه ما را هدف قرار می داد، اما اکنون دشمن در یکصد و هشتاد کیلومتری غرب الرمادی است، آن هم در منطقه ای باز تا خود سوریه. در شمال این منطقه ما الرطبه و آزادراه را تا جایی مشخص آزاد کردیم اما تاکنون بر مرز سوریه و عراق در این منطقه تسلط نیافته ایم. دشمن دسته ای دوازده تا پانزده نفره را می فرستد، که آنان به نیروهایمان حمله کرده و سپس فرار می کنند؛ اما به حمد خدا نیروهایمان تمامی این حملات را دفع کردند و حتی یک موضع را نیز از دست ندادند.
https://taghribnews.com/vdcjxae88uqemvz.fsfu.html
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی