تاریخ انتشار۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۹
کد مطلب : 172741
امام جمعه موقت سنندج:

امام حسین(ع) متعلق به همه مسلمانان است/ داعشیان بازماندگان سپاه یزید در عصر حاضرند

امام جمعه موقت سنندج خواستار توجه بیش از پیش مسلمانان نسبت به ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد.
امام حسین(ع) متعلق به همه مسلمانان است/ داعشیان بازماندگان سپاه یزید در عصر حاضرند
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، ماموستا امین راستی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر پایه عمل به آموزه های اسلامی در جامعه است.

وی افزود: سلامت جامعه اسلامی در گرو ترویج امر به معروف و نهی از منکر است و باید این مهم را مدنظر داشت که امنیت فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی و حتی سیاسی ما در گرو زنده‌نگه‌داشتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

ماموستا راستی خاطر نشان کرد: خداوند متعال نخستین آمر به معروف و ناهی از منکر بوده و در مدرسه اخلاق رسول الله(ص) و خلفای راشیدن نیز این مهم تداوم داشته است اما در دوران یزید شاهد وارد شدن صدمات بسیاری بر جامعیت اسلامی، شاکله و مهندسی آموزه های اسلامی و فهم درست مردم از اسلام بودیم.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: امام حسین(ع) برای زنده کردن ارزش های اسلامی، کرامات انسانی و دین جدش قیام کردند و در برابر حکومت انحرافی و ضد اسلامی یزید ایستادگی کردند و در این مسیر نیز جان و مال و خانواده خویش را فداکردند.

ماموستا راستی خاطر نشان کرد: در زمان رسول الله(ص) و خلفای راشدین شاهد فهم درست مردم از اسلام، جامعیت و شاکله و مهندسی درست اسلامی بودیم اما در عصر یزید شاهد خدشه‌ دار شدن جامعیت و شاکله اسلامی و تغییر مفاهیم اسلامی دربین مردم بودیم که با توطئه یزید و حکومت فاسد وی به وجود آمده بود.

وی اظهار داشت: یزید خواهان اسلام بی‌ هویت بود تا بر مسلمانان بی ‌هویت حکومت کند.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: یزید جامعیت، فهم درست از اسلام و شاکله و مهندسی اسلام را تغییر داد تا بتواند بر مردم حکومت کند اما امام حسین(ع) برای هویت‌بخشی به مسلمانان و زنده‌کردن کرامات انسانی و احیا امر به معروف و نهی از منکر و آموزه‌های مدرسه محمدی قیام کردند.

ماموستا راستی اظهار داشت: یزید هیچ قرابتی با اهل سنت نداشته و هیچ مسلمانی در طول تاریخ تاکنون حتی نامش هم یزید نبوده است و این درحالی است که میلیون‌ ها مسلمان اهل سنت نامشان حسین و اهل بیت رسول‌الله(ص) بوده و خواهد بود.

امام جمعه موقت سنندج اظهار داشت: هم اکنون نیز داعشیان ادامه دهنده راه یزید و جزو سپاهیان یزید بوده که برای خدشه دار کردن جامعیت اسلام و فهم درست مسلمانان از آموزه های اسلامی وارد عرصه شده اند و هدفی جز تفرقه در بین صفوف مسلمانان را ندارند.

ماموستا راستی در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته نیز خواستار مشارکت گسترده مردم و مسؤلان برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد.

امام جمعه موقت سنندج همچنین تلاش‌ های مجلس شورای اسلامی در خصوص قانون امر به معروف و نهی از منکر را ستود و از همه مردم و مسئولان خواست تا در نهادینه ‌کردن این فریضه الهی در جامعه قدم بردارند.
https://taghribnews.com/vdcjx8evvuqeaaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی