تاریخ انتشار۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : 172048
سر وزیر دولت محلی و رهبر حزب ملی اسکاتلند با انتقاد از رسانه ها:

انتساب گروههای تروریستی به اسلام و مسلمانان کار درستی نیست

تنا- لندن
الکس سالموندتأکید کرد: متاسفانه رسانه ها برای معرفی گروه های تروریستی از الفاظ درستی استفاده نمی کنند و آنان را به اسلام و مسلمانان منتسب می کنند که این کار درستی نیست.
انتساب گروههای تروریستی به اسلام و مسلمانان کار درستی نیست
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا)،"الکس سالموند" سر وزیر دولت محلی و رهبر حزب ملی اسکاتلند طی سخنانی در دومین کنفرانس صلح و وحدت که با حضور آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گلاسکو برگزار شد، ضمن ابراز خشنودی از برگزاری این کنفرانس در دومین سال پیاپی، با مهم برشمردن نشست مشترک مسلمانان شیعه و سنی، آنرا موجب خرسندی جامعه اسکاتلند دانست و افزود: ما در دنیایی زندگی می کنیم که متاسفانه با مشکل بزرگی بنام تروریسم دست و پنجه نرم می کنیم و بنابراین بسیار مهم است که در چنین شرایطی گفتگوی بین ادیان و مذاهب مختلف و نیز موضوع صلح را ترویج کنیم و باید ببینیم که چه کار بیشتری می توانیم در این زمینه انجام دهیم .

وی با اشاره به خبرنگار انگلیسی که اخیرا به دست داعش در عراق کشته شد گفت: همسر وی جمله ای را بزبان آورد که به نظر من بسیار مهم است، او گفت بیایید همه ما برای لحظه ای به صلح فکر کنیم.

سر وزیر دولت اسکاتلند در ادامه سخنان خود افزود: ما افتخار می کنیم که در اسکاتلند مردمی از بیش از هفتاد ملیت مختلف در کنار هم زندکی می کنند و به همین خاطر قانونی را در اسکاتلند به تصویب رساندیم تا کسانی که به هر نحوی به اقوام و گروه ها و یا ادیان ومذاهب دیگر توهین می کنند مجرم شناخته شده و تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

الکس سالموند همچنین با انتقاد از رسانه ها درغرب گفت: متاسفانه رسانه ها برای معرفی گروه های تروریستی از الفاظ درستی استفاده نمی کنند و با این شیوه، آنان را به اسلام و مسلمانان منتسب می کنند که این کار درستی نیست. باید از آنها پرسید زمانی که مثلا در ایرلند هواداران کاتولیک و پروتستان ها با یکدیگر در جنگ و در گیری بودند، چرا رسانه ها مثل امروز تروریست های آن زمان را با عنوان دینشان معرفی نمی کردند بلکه از عناوینی مثل تروریست های وطنی یا چیزی شبیه این استفاده می کردند پس چرا امروز آنگونه عمل نمی کنند .

وی که سال گذشته نیز در اولین کنفرانس صلح و وحدت شرکت کرده بود از همه دست اندرکاران برگزاری این کنفرانس که تلاش گسترده ای را برای نزدیکی ادیان به یکدیگر و ایجاد زندگی توأم با آرامش در این کشور انجام می دهند تشکر وآرزوی موفقیت کرد .
https://taghribnews.com/vdcjx8evouqeayz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی