تاریخ انتشار۳ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : 51031

توطئه های جدید اروپا علیه سوریه

تنا – دمشق 3/3/90
روزنامه "البعث" چاپ دمشق قطعنامه های اتحادیه اروپا درباره افزایش مجازات برخی دیگر از مقامهای سوریه از جمله "بشار اسد" رییس جمهوری سوریه مانند بلوکه کردن دارایی ها و ممنوعیت سفر آنان به اتحادیه را تجاوز جدید به سوریه دانست.
توطئه های جدید اروپا علیه سوریه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب در سوریه، این روزنامه افزود: این اقدام رابطه ای با توجیه مجازات علیه سوریه به بهانه نوع برخورد با رویدادهای داخلی نداشته و در واقع نشانه برتری جویی اروپا در برخورد با بشریت و سیاست دوگانه آنان از نظر اصول ارزشی و اخلاقی میان کشورها بر اساس معیارهای اروپایی است.
رویدادهای سوریه امری کاملا داخلی از نظر حقوقی و سیاسی است، ادعای کمک به حل مشکل سوریه بر اساس شیوه اروپاو تصمیم کاخ سفید دروغی آشکار است که اصلا با منطق امور مطابقت ندارد.
برعکس، تصمیمهای اروپا و آمریکا نشانه تلاش آنان به منظور بحرانی کردن اوضاع سوریه و محدودسازی روند اصلاحات سیاسی این کشور است امری که در نوع گزارشهای ارسال شده از سوی سفارتهای اروپایی در دمشق به کشورهایشان مشهود است.
اروپا قطعنامه های مزبور را بی توجه به اصلاحات در سوریه از جمله لغو حالت فوق العاده، لغو دادگاه عالی امنیت کشور، اعطای شناسنامه سوری به کردها، تدوین قانون احزاب، انتخابات، ساز و کار مبارزه با فساد و اصلاح قوه قضاییه صادر کرد امری که نشانه اهداف سیاسی اش برای تضعیف سوریه است.
به طور حتم این قوانین برای جلب رضایت اتحادیه اروپا یا آمریکا صادر نشده و آنچه دولت سوریه انجام داده، در واقع تلاش برای اصلاح اوضاع داخلی است که در واقع از سال ۲۰۰۵ برای آن برنامه ریزی شده بود.
همچنین کنترل امنیت و حفظ ثبات کشور، مقدمه ای ضروری برای انتقال جامعه به سوی مرحله تازه، فراهم کردن زمینه گفت و گوی ملی فراگیر و تقویت وحدت و یکپارچگی کشور است.
اروپاییان این اصلاحات را ندیده و در واقع نمی خواهند آن را ببینند چون مایل به تحقق آینده بهتر برای مردم سوریه نیستند، ملتی که دارای آگاهی، استقلال در تصمیم گیری و تمدن ۷ هزار ساله است.
https://taghribnews.com/vdcjvyei.uqevtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی