تاریخ انتشار۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 293710
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(21)

زیربنای وحدت اسلامی آیه «إنما المومنون إخوة» است

تنا - استان آذربایجان غربی
یک روحانی اهل سنت بوکان گفت: زیربنای وحدت اسلامی آیه «إنما المومنون إخوة» است که پیامبر اعظم در مدینه عملی کرد.
زیربنای وحدت اسلامی آیه «إنما المومنون إخوة» است
ماموستا محمد محمودی منبر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در ارومیه اظهار داشت: اگر در تمدن نوین اسلامی به قرآن و روش پیامبر اعظم تاسی کنیم، اخوت قرآنی فی مابین مسلمانان مستحکم می شود و دشمنان نمی توانند در وحدت مسلمانان خلاءی ایجاد کنند.

وی افزود: امروزه کفار در راس آنها استکبار جهانی از غفلت مسلمانان استفاده می کنند درصورتی که اگر مسلمانان همچنان که در دوران پیامبر اعظم حکومت اسلامی تشکیل شد، حرکت کنند تمدن نوین اسلامی تشکیل می شود و به یقین روز به روز جهان اسلام پیشرفت می کند چرا که قرآن و رهنمودهای آن در هر زمانی نو بوده و تا روز قیامت برای هر قومی، طراوت و تازگی دارد لذا اسلام همیشه رو به تجدد و تمدن حرکت می کند.

این روحانی اهل سنت ادامه داد: مسلمانان در سایه تمدن نوین اسلامی و حرکت زیر پرچم آیه قرآنی «إنما المومنون إخوة» می توانند در جهان کنونی و آینده سربلند باشند و عزت خود را حفظ کنند.

وی تصریح کرد: اینکه استکبار به دنبال ایجاد خلاء در بین مسلمانان است برای اینست که ما از قرآن و سیره پیامبر فاصله گرفتیم والا قرآن در آیات متعدد به وحدت توجه فراوانی داشته است و وحدت میان دل های مؤمنان را ضروری می داند لذا محور تمدن نوین اسلامی نیز باید بر این مبنا باشد.

محمودی منبر ادامه داد: تمدن اسلامی با بعثت پیامبر اکرم شروع شده است و بعد از قرن پنجم که با حملات صلیبی ها، مغولان، سقوط اندولس و مشکلات داخلی جهان اسلام، دچار انحطاط شد، تمدن و بیداری اسلامی مجددا در اوایل انقلاب توسط امام خمینی (ره) شروع شد و ضروریست برای تکوین و ادامه آن مسلمانان در هر عصر و زمانی پیرو قرآن کریم باشند و طبق آن عمل کنند.
https://taghribnews.com/vdcjvte8yuqehaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی