تاریخ انتشار۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : 243111
استاد دانشگاه زيتونه تونس:

انديشه‌هاي امام خمینی(ره) فانوسي براي جوامع اسلامي است

منجيه سويحي، در نشست بررسي انديشه‌هاي شيخ محمد الخضر حسين در تونس، گفت: انديشه‌هاي حضرت امام (ره) فانوسي براي جوامع اسلامي است.
انديشه‌هاي امام خمینی(ره) فانوسي براي جوامع اسلامي است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، به همت رايزني فرهنگي ايران در تونس، نشست علمي بررسي آراء شيخ محمد الخضر حسين از علماء، نخبگان و مبارزان دوره استعمار فرانسه با حضور جمعي از انديشمندان، تاريخ‌دانان و اساتيد دانشگاه، برگزار شد.
 
محمد اسدي موحد، رايزن فرهنگي ايران در تونس طي سخناني، در این نشست گفت: هدف از برگزاري اين نشست علمي و فرهنگي، آشنايي با آراء و انديشه‌هاي شيخ محمد الخضر حسين، از داعيان و رهبران مبارزه با استعمار و از پيشگامان دعوت به وحدت اسلامي و امت اسلامي، است.
 
رايزن فرهنگي كشورمان به جايگاه علمي و خدمات شيخ محمد الخضر حسين اشاره كرد و گفت: به جهت افكار وحدت‌بخش وي و خدماتي كه به مسلمانان به ويژه مردم كشور‌هاي تونس، الجزاير، مصر و شام انجام داده‌اند، برخي از محققين و تحليلگران افكار او را با افكار امام خميني (ره) تشبيه مي‌كنند.
 
اسدي‌موحد ادامه داد: اين دو عالم برجسته، تلاش‌هاي بسياري را در ايجاد وحدت و هويت بخشيدن به مسلمانان انجام داده‌اند و هر دو بر اين باور بودند كه فعاليت‌ها و معارف قرآني و الهي در جامعه اسلامي مي‌تواند بشريت و مسلمانان را به سعادت برساند.
 
 
محمد مواعده، از اساتيد دانشگاه و تاريخ‌شناس در اين نشست علمي گفت: برگزاري اينگونه نشست‌ها در عصر كنوني كه مسلمانان به جان هم افتاده‌اند باعث ايجاد وحدت و تقويت بيشتر صفوف مسلمانان مي‌شود.
 
وي در ادامه به تأسيس مركز گفتگوهاي بين مذاهب اشاره كرد و خواستار همكاري رايزني فرهنگي ايران با اين مركز در برگزاري نشست‌ها، همايش‌ها و برنامه‌هاي فرهنگي شد.
 
خانم منجيه سويحي، از دانشگاه زيتونه به تأثير انديشه‌ها و افكار شيخ محمد الخضر حسين اشاره كرد و گفت: علمايي چون شيخ محمد الخضر حسين زندگي خود را وقف مسلمانان كرده‌اند و با به جان خريدن مشكلات تبعيد و دوري و هجرت، توانسته‌اند در راه وحدت اسلامي گام بردارند.

استاد دانشگاه زيتونه به زندگي امام خميني (ره) اشاره كرد و گفت: اين علماي بزرگ براي امت اسلامي همچون چراغ راهي هستند كه با تلاش‌ها و مجاهدت‌هاي خود اسلام را حفظ كرده‌اند.
 
در پايان اين مراسم، طاهر بن سلمه، استاد دانشگاه سوسه و مؤلف دو كتاب درباره شخصيت شيخ محمد الخضر حسين ضمن اشاره به افق فكري امام خميني (ره) و شيخ محمد الخضر حسين گفت: اين دو عالم بزرگ يكي شيعه و ديگر از اهل سنت، در خصوص مسائل اصيل جهان اسلام از جمله عدالت، حكومت در اسلام، معارف قرآني و وحدت بين مسلمانان اتفاق نظر دارند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcjvte8vuqexvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی