تاریخ انتشار۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب : 293413

آزادسازی دو شهرک دیگر در شمال شرق حماه سوریه

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، امروز دوشنبه کنترل شهرکهای «الحسناوی و ابو الغر» در استان حماه را به دست گرفتند.
آزادسازی دو شهرک دیگر در شمال شرق حماه سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ارتش سوریه و نیروهای متحدش به عملیات خود در ریف شمال شرقی استان حماه همچنان ادامه می دهند.

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی گزارش داد که نیروهای سوری در جریان درگیری با تروریستهای جبهه النصره در شمال شهرک «السعن»، شهرکهای «الحسناوی و ابو الغر» را آزاد کرده اند.

ارتش سوریه عملیات خود را از 25 اکتبر گذشته (3 آبان ماه جاری) در این منطقه آغاز کرد و از ابتدا در تلاش بود که خطوط دفاعی النصره را که طول آن بیش از 30 کیلومتر بود در هم شکند.

این خطوط در موازات جاده بین المللی حلب- حماه از سمت شمالی در منطقه واقع در شمال «اثریا» و شمال روستای «الشیخ هلال» وجود داشت.

ارتش سوریه با کمک جنگنده های سوری، موفق شد، تروریستها را چند پاره کند و مراکز فرماندهی و خودروهایی را هدف قرار دهد که از داخل ادلب برای کمک به النصره حرکت می کردند.

در جریان عملیاتهای اخیر نیروهای مقاومت روستاها و شهرکهای زیادی آزاد شد که مهمترین آن عبارتست از: «الشحاطیة، وجب الأبیض، جب الجملان، رسم میال، رسم الصوان، خربة رسم الأحمر، رسم الرحراحة، الخفیة مزارع المشرفة و أبو لفة ومریقب الجملانة و منطقه الزرزوب، الارتوازیة، جویعد، شم الهوى و سرحا» که بعد از «الرهجان» بزرگترین مقر النصره در این منطقه است.

هدف ارتش سوریه آزادسازی شهرک راهبردی الرهجان است؛ این شهرک بیشترین جمعیت را در خود جای داده و در ریف شرقی حماه، بر چند جاده مهم اشراف دارد.
 
https://taghribnews.com/vdcjvte8tuqehxz.fsfu.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی