تاریخ انتشار۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : 166810

ابراز نگرانی رومانی از افزایش افراط گرائی و تروریسم

معاون وزیر خارجه رومانی با اشاره به نگرانی های این کشور از افزایش افراط گرائی و تروریسم، بر نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در ارتقای امنیت و حل مشکلات جاری در منطقه تاکید کرد.
ابراز نگرانی رومانی از افزایش افراط گرائی و تروریسم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روابط عمومی وزارت امور خارجه، خانم "بورلاکو" معاون وزیر خارجه رومانی در دیدار با حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه کشورمان پیرامون روابط منطقه ای و بین المللی گفت و گو نمود.

معاون وزیر خارجه رومانی با اشاره به نگرانی های این کشور از افزایش افراط گرائی و تروریسم، بر نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در ارتقای امنیت و حل مشکلات جاری در منطقه تاکید کرد و گفت:«تهدیدات ناشی از تروریسم و افراط گرائی در خاورمیانه، نگرانی رومانی و اتحادیه اروپا را افزایش داده است.»

وی با اشاره به ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران در منطقه افزود:«منطقه در شرایط بسیار حساسی بسر می برد و باید با کمک یکدیگر به برقراری ثبات و امنیت کمک کنیم. در این چارچوب، رومانی در نظر دارد با کشورهای مختلف به ویژه جمهوری اسلامی ایران در این خصوص دیدار و رایزنی داشته باشد.»

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان با تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، تحولات کشورهای منطقه و سیاست های بازیگران در این خصوص را به دقت رصد می نماید و بر اهمیت رایزنی و تبادل نظر با طرفهای منطقه ای و بین المللی برای حل مسائل منطقه تاکید دارد..

وی با اشاره به اهمیت تقویت روندهای سیاسی به منظور تضعیف تفکرات افراطی و مبارزه با ترویسم افزود: روش های نامتعارف همچون استفاده از گروههای تروریستی برای تاثیرگذاری بر روندهای قانونی و دموکراتیک امری خطرناک است که باید متوقف گردد.
https://taghribnews.com/vdcjvmevyuqemoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی