تاریخ انتشار۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۷:۳۳
کد مطلب : 166018
شیخ عبدالله الجبری:

حوادث غزه همسو بودن خط تکفیر و صهیونیسم را فاش کرد

تنا - بیروت
سردبیر روزنامه "الثبات" تأکید کرد: حوادث غزه مشخص کرد که تکفیری ها و رژیم صهیونیستی در یک خط مشی واحد حرکت می کنند.
حوادث غزه همسو بودن خط تکفیر و صهیونیسم  را فاش کرد
 جنگ رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین وارد ماه دوم خود شده است و اخیراً نیز شاهد درگیری ارتش لبنان با افراد مسلح در منطقه عرسال هستیم. شرایط بحرانی در کشورهایی مانند لبنان، سوریه، فلسطین ، عراق و ...غلبه گفتمان تفرقه در برخی کشور ها و تهدید شدن وحدت مسلمانان،خبرنگار تقریب را برآن داشت تا با شخصیت های مذهبی و دانشگاهی دیدارهایی داشته باشد و در خصوص نقش علما در مقابله با تکفیر در لبنان و منطقه خاورمیانه و چگونگی حمایت از ملت مقاوم فلسطین در غزه به گفتگو بنشیند . در همین راستا، خبرنگار تقریب در بیروت با شیخ "عبدالله الجبری" سردبیر روزنامه الثبات لبنان، گفتگویی انجام داده و نظر ایشان را در همین زمینه جویا شده است.

شیخ الجبری در این گفتگو خاطرنشان ساخت: ما باید همیشه توجه داشته باشیم که جنگ واقعی علیه فلسطین است و آنچه در دو ماه اخیر در غزه رخ داده است چند مسئله را روشن می کند: اولاً این که خط مشی تکفیری ها و صهیونیسم یکی است و یک همسویی میان این دو وجود دارد؛ ثانیاً کسانی که پیش از جنگ غزه خلافت دروغین خود را اعلام کردند، نفاق و دو رویی آنان مشخص شده است؛ و مهمتر از همه این که این جنگ توطئه برخی حاکمان عرب را آشکار ساخت.

وی در پاسخ به این سوال که "چگونه می توان در مقابل تکفیری ها و رژیم صهیونیستی ایستاد در حالی که ملت فلسطین در برابر چشم همه مردم جهان به قتل می رسند"، تأکید کرد: انتفاضه تنها مخصوص ملت فلسطین نیست بلکه یک انتفاضه عمومی و همه جانبه است و باید همه کشورها با صهیونیسم مبارزه نمایند. این درحالی است که کشورهای تونس، لیبی، مصر و دیگر کشورهای منطقه به مسائل خود مشغول‌اند و تنها بارقه‌ی امیدی که در منطقه وجود دارد، موشک های مقاومت فلسطین است که در غزه، دشمن اشغالگر را هدف قرار می دهند.
وی در ادامه با تشکر از تلاش های جمهوری اسلامی ایران و سوریه در حمایت مستمر از مقاومت فلسطین خاطرنشان کرد: دشمن گمان کرده است که با تفکیک ارتش های عراق و مصر و مشغول کردن ارتش سوریه با گروه های تکفیری و تروریست، می تواند اطراف فلسطین را خالی کند. اما با وجود کوتاهی برخی کشورها در برابر فلسطین، این امید وجود دارد که مقاومت و ملت مقاوم فلسطین پیروز شوند. ما به خداوند متعال ایمان داریم که همانطور که مقاومت لبنان در سال ۲۰۰۶ میلادی پیروز شد، در سال ۲۰۱۴ نیز در غزه پیروز خواهد شد، و همانطور که مسئولان رژیم صهیونیستی سقوط کردند، این بار نیز سقوط کنند.

شیخ الجبری در زمینه رخدادهای تروریستی در منطقه مرزی عرسال و هدف از ارسال گروه های مسلح تروریست و تکفیری به این منطقه نیز اظهار داشت: لبنان این روزها شاهد تجاوز جنایتکاران خونخوار است که پیش از این در سوریه، عراق و افغانستان جنایت کرده و تفرقه ایجاد کرده اند. روشن است که هدف برنامه فعلی آنان که در بیش از یک کشور به اجرا در آورده اند، تقسیم کشورهای عربی به چند کشور کوچک است تا در آینده بهانه ای به دست اسرائیل جهت تشکیل یک دولت یهودی بدهند.

سردبیر روزنامه الثبات در زمینه افرادی که با بیانات تفرقه آمیز خود سعی در متفرق کردن امت واحده اسلامی دارند، افزود: این افراد سعی دارند با سرمایه گذاری و تحریک برخی گروه ها، شکافی میان ارتش و ملت لبنان به ویژه مسلمانان این کشور ایجاد کنند.

وی در پایان تأکید کرد: گروه هایی که در سوریه جنگ به راه انداخته و اکنون وارد لبنان شده اند، با حمایت مالی و سرمایه گذاری عربستان سعودی به لبنان رسیده اند، و من گمان نمی کنم که سعد حریری که به عربستان سفر کرده بود، نتواند از این اقدامات جلوگیری کند. نمایندگان مجلس که از جریان المستقبل خارج شده اند نیز باید بخاطر سخنان تفرقه آمیز خود، از سوی مردم و دستگاه قضایی لبنان مورد بازخواست قرار گیرند.
https://taghribnews.com/vdcjvmevouqemyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی